Pulka igen! :D

Igår fick vi även tillskott av Anders, Stefan och Firrens hund Tunika. The more the merrier.
Pulkor och bobbar utkonkurrerades snabbt av sopsäckar och madrasser, för pulkorna gjorde så *** ont i röven och man flög åt helvete för minsta lilla gupp, (för backen var 50 ggr hårdare igår än måndags, eftersom det töat under dagen och sedan frusit till).
-Eller vad säger du Stefan? :P haha. Dagens flygtur!
Vi provade en ny variant också - tre pers på vardera madrass, ovanpå varandra! Det ni. Stackars Stefan och Firren, som låg underst. Jag skulle dött på fläcken! Usch nä, jag gillade min topp-placering ;)

Tänkte jag skulle knäppt lite kort.. men jag gjorde inte det. DUMT!

Såklart blev det fika också; choklad, mackor och grillad korv. Fick kämpa läänge med den där sketna brasan, men en flaska tändvätska, massa papper och än mer tålamod senare, så brann det liiiite iaf.

Efter pulkan åkte vi... gissa! .........För att kolla på film! Oväntat va? -Cry Baby och Creep.
Inga nya favoriter, men dom funkade.
Anders hade varit tvungen att skynda sig hem, så han var inte med och kollade på film. Synd. Men det var kalaskul att han hängde med och åkte!!! :D

Stefan o Lollo var så väldigt gosiga i soffan, så vi andra fick slåss om sängen. Jag fick min beskärda del när Firren fick in en knuff när jag inte alls var beredd så jag flög av sängen och landade på handen.
Ajioaj!
Men jag fick iaf bästa platsen sen :D höhö.

Slutet gott, allting gott! Och jag fick låna världens myströja, som jag även lånade hem :)
-Den kommer du få slåss gott för att få tillbaka nu ;P

En mycket kanonbra onsdag!

image142

En bit av mig...

En bit av mitt hjärta har ramlat bort...image99
Tappat sitt fäste. Är vilsen.

Det gör ont...


Det är besvikelse, det är sanning, det är maktlöshet, det är svek, det är insikt, det är önskan om saker som inte skulle ha hänt men även saker som skulle hänt, det är............... det är inte kul!






Fråga inte. Jag vill bara få det ur mig.
Det är tillfälligt. Jag repar mig snart... det gör jag alltid!


Jag kan inte rå för hur jag känner. Förlåt!
Det gör mig ont att se dig såhär, men Jag finns här tveklöst för Dig ändå.
Det vet du.

Pulka!! Woho!

Jag, Lollo, Johannes och Firren åkte pulka o bob i Hemlingby igår! SÅ länge sen, men shit så kul!
Min stukade svanskota tyckte inte om det, men lite smärta dör man inte av.

Förutom två pulkor och två bobar hade vi med oss en svart sopsäck som Lollo och jag använde så att hon satt i säcken och sedan satte jag mig i knät på henne, och åkte :D woho! Det tyckte min svanskota bättre om.... vad Lollos sa, vet jag inte ;P
Efter fika-pausen (varm choklad o mackor -MUMS!) bestämde sig Firren att göra hål för huvudet och armar i säcken och dra på sig den, för att sedan åka på mage -med mig sittande på ryggen. Jag sa det som ett skämt först, men han sa "kom då".. så, okej då. Skitlatjo! -även om jag tyckte lite synd om stackarn. Haha. Gick kalasfort och jag satt mjukt :P Dock var avslutningen inte den bästa, utan slutade med tvärnit och en mänsklig trasselhög, båda gångerna.

Jag blev faktiskt påkörd oxå. Jag o Johannes skulle åka ihop på boben, men jag upptäckte snabbt att vi är aaaningen större nu än vad vi var när vi var barn.. så efter 10 meter åkte jag av. Då hörde jag "MARIIIA!" bakom mig, tittade runt, såg Firren nån meter bakom, BANG! Vi hade råkad svänga in framför Firren, så när jag föll av hann han inte väja alls, utan körde rätt in i mig. Tjohej. Ett snurrande virrvarr av ben o armar och oj vad jag skrattade!

När vi var trötta, mörbultade och blöta (vissa älskar att snöpurra ;P -ni ska få igen!) åkte vi hem en snabbis o duschade, för att sen åka till Firren för filmkväll. Riktigt skönt efter en pulkadag!

Vet inte vad det är med mig och Skeleton Key, men första gången jag såg den blev jag mer rädd för den än vad jag blev första gången jag såg The Ring. Bläää. Antoher Gay Movie = weirdo-film :P
Vid 23-tiden tog vi en paus mellan filmerna.. lite snöpromenerande, först med vovven och sen till McDonalds för lite nattamat. Kallt, men mysigt med snö och stjärnhimmel!

En utmärkt trevlig dag :)

Onödig info: Lollo tycker att jag och Firren är lika -"som klonade tvillingar". Jaså?! Vad ska man säga om det då :P haha.

Påskafton

Vad det är mysigt med trevliga traditioner... Få bli lite bortskämd och få skämma bort :) underbart!


Påskägg fick jag detta år också! :D det blir man ALDRIG för gammal för! =D Ett mini och ett enormt från mamma, ett från mormor med armar och ben, och dessutom ett litet sött från Lollo tillsammans med en kalasgullig påsktupp "Jesper".

Gisses, vad det snöade!!! SÅ MYSIGT!!! Det har jag väntat länge på!!


Påskafton skulle firas med min morbror och hans fru. Lagom till vi åkte dit hörde Firren av sig o undrade om jag ville spela bowling med honom o Jocke på kvällen. Bowlingen visade sig ha stängt, så vi kom fram till biljard istället... men jag var ju tvungen att komma ifrån middagen också, vilket inte såg ut att vara det lättaste..!
Men jag hade tur.. vid 21 hade faktiskt alla ätit och pladdrat klart, så vi åkte hem. Jag ringde Lollo, hon ville också hänga på :) kul! En stund senare kom grabbsen och hämtade oss.
Biljard brukar jag vara rätt så kass på, men det är ändå skitkul! Firren hade skrivit att han skulle "utklassa mig". Det fick han äta upp...!!

image129Maria vs Lollo
Maria vs Firren
Maria vs Johannes
Maria vs Johannes
Maria vs Jocke
(Jag försökte faktiskt fuska och blev straffad direkt: jag hade bara 8:an kvar, råkade slinta med kön och bara petade till den vita bollen. Då slog jag till den igen (får man inte!).. och då åkte den svarta ner i fel hål! Jääävlar! Borde inte ha räknats egentligen, men man bör inte fuska heller, så jag fick skylla mig själv. Blää!).

Men jag är skitnöjd över mina oväntade och bra prestationer!!!

Sen åkte vi till Jocke o kollade på The Corpse Bride. Den var skum.. precis som alla Johnny Depp och Tim Burton-filmer, men helt okej.

Mormor hämtad med ambulans

Igår, just innan jag och Lollo skulle kila till bussen, fick jag höra från pappa att mormor precis hämtats med ambulans!!! Nej, inte igen. Tokfia. Hennes andning var snabbare än pulsen, men hon fick knappt någon luft ändå...! Hon som var på väg att bli bättre..

Pappa sa igår något jag inte vill höra, vill inte ta in.. tänker inte ta in....
Som jag skrev tidigare är hon ett medicinskt under bara genom det att hon lever! Hon borde inte leva fortfarande, men hennes vilja och kämparglöd är omänsklig! Hon tänker positivt och försöker se möjligheterna, inte svårigheterna. Men pappa sa att tänk om kroppen faktiskt börjar ge upp!

NEEEEJ! Så är det INTE! Så FÅR det inte vara. Aldrig. Det går jag inte med på! Hon har klarat av mer än någon jag vet om..! Ingen av er når upp till vad hon genomlevt! Hon får inte ge upp!
Tanken att jag aldrig skulle få se henne igen, aldrig höra henne säga "jag älskar dig, trollunge", aldrig få sitta och skratta med henne mer (hon är så rolig!!! Sitter inte bara och pratar om knyppling och den gamla goda tiden, utan spelade tv-spel med brorsan, lyssnade ändlöst och delaktigt på tonårs-problem, sms-tokig, köpte laptop och frågade min morbror om "det där med internet, hur funkar det?"). Hon skulle aldrig få träffa mina barn, aldrig få träffa min blivande man, inte vara med på någon mer julafton, inte få utbyta påskägg. Vi skulle va tvungen att städa ur hennes hus, någon annan skulle flytta in....

NEJ. JAG GÅR INTE MED PÅ DET!!!!!!!
Mitt psyke skulle klappa ihop!

Mårmår, du betyder så fruktansvärt mycket! <3 Om det fanns något jag kunde göra, skulle jag kunna göra allt för dig!
Älskar dig!

Fest

Både-och-kväll....

Jag hade sagt att jag skulle blanda drinkar när jag kom dit. Ojoj! Jag som typ aldrig blandat drinkar förr.. Så det blev till att prova sig fram :) Blue lagoon, Long Island Ice Tea, B-55 (PERFEKT SKIKTNING!!! WOHO!!!) och........
Avloppsrör
... Baileys, blå curaçao och cola... yum! Ser fint ut också! -Eller?


-Mummms!

Som vanligt ägde tjej-trion på Singstar :D obesegrade!
Meen Johannes utmanade mig på Final Countdown och slog mig (!!!) med 30p (!!!). Blä!! (Men det var lite skumt.. för inför sista strofen ledde jag med 10p, sedan satte båda resten klockrent! -och Då Helt Plötsligt hade han fått 40p mer än mig.... Hur gick det till??).
Men jag bjuder på den, Oannes! ;) Den hade du väntat länge på ;P

Alex och Mange bangade tidigt av diverse anledningar (Alex din lilla kanin ;P). Sen genomflöt kvällen med diverse egenheter som tex.... ehm.. hehe, ja... ni som var där vet. (Eller vad säger ni, N och J? -höhö!!).


Sedan... hm.. ja, tyvärr...

Vid tretiden kom lite folk-påfyllning.. som vi kanske hade varit bättre utan!!!
Bland de personerna --> en människa som jag i efterhand funderat om han tagit nåt mer än alkohol den kvällen :S Han betedde sig så underligt...
-stöddig och nästan aggressiv.
-nu-ska-jag-tala-om-för-dig-hur-det-är-och-du-håller-tyst-ig.
-kunde svarade på saker som ingen ens sagt.
-sa flera gånger "håll käften, eller så dödar jag dig" (mysigt va! (inte till mig)).
-oberäknerlig!
Obehagligt!

Bland annat fick han för sig att Firren, som kommit o lagt sig på nederdelen av sängen där jag försökte sova, skulle följa med med honom ut. F hade absolut ingen lust, gjorde sig tung och höll i sig. 1,5 min senare hade han fått ut honom ur rummet, och lämnat efter sig en ihopbrakad tältsäng, omkullväta stolar, saker som farit i golvet, två trasiga skrivbordsben.. osså hade han ställt sig på magen på F och hoppat. Karln är inte precis liten och nätt som en fjäder. Tror F blev skapligt förbannad, men han varken sa eller gjorde inte ett dugg, inte ens då ett finger revs upp och han blödde en del -en eloge för det!

Först vid 07:30 (am) blev det så pass lugnt att man fick lite sömn. Sov i några timmar. Trött? Nähäää...



Sen blev jag rätt besviken när jag såg att Firren satte sig i bilen och åkte för att köpa mat vid tio-elva tiden på förmiddagen......... bara tre timmar efter att han dragit i sig några rediga Tequila och Baileys!! Jag skiter i om han säger att han inte kände av dom, jag skiter i om mängden inte är mycket för honom...
MAN KÖR INTE NÄR MAN DRUCKIT!!!
Oavsett om man tagit EN eller TIO drinkar. Man kör inte!!
Även om han inte känner ett dugg, kan det ändå försämra kör- och reaktionsförmågan, utan att han märker det!

Vad hade han gjort om han pga ett ögonblicks fördröjd reaktion kört ihjäl ett barn!!!!!!

Drink-kväll

Vilka långa och seriösa och överdetaljrika inlägg jag alltid skriver :P (kul att skriva ;P)

I kväll ska jag ut till Forsby. Johannes blev lite intresserad av min finfina drinkbok, så nu har dom varit o inhandlat sprit :) duktiga pojkar! Nu ska det blandas drinkar så det står härliga till :) mumma!

Jag är jävligt dålig på att dricka upp det jag gör, men det är förbannat kul att blanda och smaka :) sen själva konsumtionen kan nån annan stå för. Kanske borde fundera på att bli bartender........ hmmm!
Det var en insikt som helt klart tål att tänkas på!

/Maria Prell

En bok jag faktiskt tänker använda..

Idag var jag ner på stan efter skolan, för ett hemligt uppdrag ;) kan inte skvallra om vad. -inte än! Personen vet det inte än...

Jag gick in på akademibokhandeln och hittade en bok på bok-rean.... drinkbok. En till. Maria, Maria...! Jag har väl en fyra-fem såna böcker, mer eller mindre stora och avancerade, redan... men denna föll jag för direkt. Måste bara ha. Och jag har bestämt att jag ska använda den också..!! Jag har till och med, hör och häpna, skrivit i den!!
image123
Jag är, som de som känner mig vet, bokpedant. Jag köper de böcker jag redan tycker om.. och sedan spöar jag den som ger bokens kanter stötmärken, läser boken, gör hörn eller märken ;P Med mina favoriter är jag ett freak. Jag vet. Meen jag har även riktigt slitna och väldigt vällästa böcker också... då mest pocket.
(ifall det var någon som undrade........ HAHA!)

Saker är faktiskt till för att användas...
-vissa i alla fall ;P
image124

Gör du det?

Du har en vän som står dig mycket mycket nära. En dag ringer denne och frågar om hjälp med något. Ni ses.. du märker att personen är hängig... liksom urpyst, som luften gått ur en ballong. Sitter du då bara tyst och låtsas som att allt är som vanligt? Personen berättar om att det är lite kämpigt nu... och att denne känner sig som urpyst ballong. Det är mycket som händer och till råga på allt har personen råkats slå sig illa. Det är tydligt att personen är less, tycker lite synd om sig själv, och söker medkänsla. Sätter du dig då och förmanar, och påpekar Allt som du tycker personen inte borde gjort, eller borde göra annorlunda.. plus påpekar att det finns de som faktiskt jobbar dagar i ända med världens enformigaste jobb, och att du inte ska klaga i första taget, för DOM verkligen har anledning att vara trötta?
Ni åker var och en till sitt... personen känner sig ledsen över att du bara kommit med pikar och förmaningar, och skickar det i ett sms till dig och skriver att denne bara ville ha en vänlig och tröstande kram. Tar du då det som väldig kritik, blir sur för det och skickar ett irriterat sms tillbaka? Personen som bara velat uttrycka hur denne kände, blir än mer uppgiven över att nu endast lyckats med att irritera dig... men säger inget.

Du får ett sms från personen någon dag senare, där personen frågar om du kanske vill komma förbi under dagen och säga hej. Ett tag senare ringer personen. Denne låter glad, men det hörs igenom att det är nåt som fortfarande tynger. Personen kommer in på ett ganska allvarligt ämne. Du hör vad personen säger, men lyssnar du verkligen?! Är du intresserad av vad personen har att säga, eller lyssnar du lite halvt, och funderar på annat på samma gång.. som till exempel att smöret är slut? Du kanske till och med avbryter personen, för att meddela det -att smöret är slut, och att du måste köpa nytt? Även om du i början av samtalet inte märkt att personen var lite hängig, så säger personen faktiskt det en stund senare. Säger det nästan öppet att denne känner sig ensam och behöver nån (mellan raderna -> DIG! Låtsats du då som att du inte förstår den sista vinken?). Ni lägger på. Låtsas du som att inget var utöver det vanliga? Skickar du ett försenat svar på smset till personen i form av endast ett kort "kanske senare", och fortsätter med det du höll på med när personen ringde? Struntar du i att höra av dig på hela dagen och sedan hittar på nåt kul med några andra kompisar på kvällen? Personen tänker du inte på... eller så orkar du helt enkelt inte..?

Någon dag senare får du sms från personen som rätt och slätt frågar varför du struntat i denne. Låtsas du då som att du ju inte aaalls uppfattat att det skulle varit nåt? Eller kanske att du näää visst inte alls struntat i denne? Du kanske även säger att du tycker att personen kunde åkt till dig.. varför skulle du kommit till denne?
Ja personen instämmer om att möjligheten att ha åkt till dig hade funnits.. men var det konstigt att denne inte ville det, inte kände sig vidare viktigt när inte ens du hört av dig, eller inte ens gett en kram när personen öppet varit dyster, eller sagt ett tröstande ord när personen sagt att denne kände sig ensam? Sen att personen inte hade kunnat komma till dig under dagtid på grund av rådande omständigheter, var en annan sak... men det tänkte du inte heller på. Det hade du inte noterat att personen pratat om.
Personen ville att du skulle bry dig. Behövde någon som brydde sig om Denne. Visa att denne var någon viktig, någon som man skulle kunna göra mycket för för att denne ska må bra. "Hur är det?" "Hur går det?" "Vill du att jag ska komma till dig?".. frågor av ren välvilja och jag-bryr-mig-om-dig, eller snälla saker "Vad duktig du är" "Jag tycker du gör det bra!" "Kämpa på!". Sådana saker hade gjort mycket, men det fick personen inte.

När du får veta detta..... blir du kanske då irriterad och bestämmer dig för att helt blankt skita i personen?


Gör du?

Vilken vecka...

* Skola 8-15 eller till 17 nästan varje dag. Det brukar vi inte ha, men denna vecka verkade dom vilja få oss att känna att vi verkligen lever.
* Ingenjörskvällar tisdag och torsdag, 18-20.
* Dans onsdag 19:15-20:15.
* Dans torsdag 17-18.
* Matte 3-tenta på måndag (idag) som jag skulle plugga till.
* Föräldrarna i Alperna hela veckan.
* BILEN PAJADE första dagen!

Och sen kom det... det sista, men absolut inte minsta....
* .... Mormor blev sjuk.

På måndagen ringde hon och ville att jag skulle åka ner till centrum för att ta ut pengar åt henne, för hon kände sig inte helt 100%. Jag sa att jag skulle försöka komma onsdag, då vi hade en ledig förmiddag, men jag kände på mig att jag borde åka tidigare, så på tisdagen åkte jag dit.......... det var inte en timme för tidigt!!!

Hon hade sovit och haft 40 graders feber i tre dagar... inte ätit och knappt druckit... och spytt. Hon skakade nåt fruktansvärt.. och var stundvis så borta att hon trodde att jag var mamma (min).
Herregisses!
Jag trodde hon bara var i en svacka, trött och så, så jag hade tagit med mig en såndär fryst rätt och en muffins, men det var att skicka iväg...... det tog en halv sekund att se att hon inte var i tillstånd att äta nåt sånt... inte i tillstånd att göra någonting alls. Och inget skulle hända, om ingen tog tag i det...
Det var bara till att springa, jag var ju tvungen att hinna, ner till apoteket i centrum för att köpa komplett näring, välling och handsprit. Peta i henne näringen och vällingen och se till så att det inte kom upp igen...

Hon är så inte-oroa-andra-i-"onödan" att hon inte velat ringa mig för att be om hjälp. Vad hade hänt om jag inte, och ingen annan heller, hade kommit?
-Ja, i värsta fall hade hon riskerat att försvinna från denna jord. Det är en rå sanning, men så är det!

En vecka utan näring eller vätska... det mår inte ens en ung och frisk kropp bra av heller.... tänk då en gammal människa som genomlidit mer än en människa borde klara av. Det har nämligen konstaterats mer än en gång att min mormor är ett medicinskt underverk -hon borde rent medicinskt inte leva fortfarande.
Mitt schema var redan fullt, men det fick lov att gå ändå...! Mormor är viktigast!
Om jag ändå bara haft bilen att förflytta mig med.. hade förenklat! Nu fick jag spriiinga överallt. Stressa stressa.. försöka hinna med mig själv och mina dagar, planera hur jag skulle ta mig överallt, planera vad mormor skulle äta nästa dag, när jag skulle hinna åka dit.... och sen en massa "ifall det blir såhär.... hur gör jag då?".

Jag kände mig ensam.
Att så oväntat ensam få ett sånt stort ansvar..
Jo, det var verkligen så. Ansvaret låg på mig. Det fanns ingen annan. Såg inte jag till att hon åt... då gjorde hon inte det. Varken drack eller åt. (-Hur mycket laga-mat-energi har DU när du har över FYRTIO graders feber? -om du ens haft det nånsin!).
...Det var faktiskt lite jobbigt. Att ensam gå och oroa sig, ensam planera dagarna, ensam ta sig överallt och fixa allt, allt så att hon skulle överleva. Vad skulle jag göra om hon togs ifrån mig? Min ängel! Ingen visste ju vad det berodde på..! Jag hade inte ens någon att prata med.. ingen som verkligen skulle förstå allvaret eller ens intressera sig. Jo, mamma och pappa!!! -men dom var ju i Alperna, och mormor sa strängt ifrån att jag INTE fick prata med dom, speciellt inte mamma. Hon skulle bara oroa sig, och kunde ändå inget göra.
Så det fanns bara jag, och jag ensam.

Jag behövde hjälp.
Inte hjälp som i att någon skulle göra saker åt mig, nej nej.. det kunde ändå ingen göra, skolan måste jag gå i själv för att lära mig och och mormor skötte jag helst själv. Nej, jag behövde energi-hjälp. Jag-bryr-mig-om-och-finns-här-hjälp.
Jag var så överumplad av allt som helt plötsligt kastats på mig, att jag kände mig som ett litet barn som bara ville krypa upp i en famn nånstans och inte behöva fundera på nåt alls en stund, med all uppmärksamhet på mig. Få ladda lite energi, prata av mig, lägga en liten bit på någon annan en stund. Dela med mig. Slippa stressa en stund. Bli lite uppmuntrat, peppad... höra att det jag gjorde var bra, att jag var duktig...
Men det kom ingen.. och det gick ändå...

Du tänker nog att jag är fjompig och klen... men tänk dig att du från att haft en rätt lugn vardag, snurras om till att inte bara ha ovanligt tjockt schema, utan du får en persons liv på dina axlar.
Säg för guds skull inte att "
men det gick ju bra"... Det visste ingen. Inte ens hon. Jag har knappt sett min mormor ledsen i mitt liv, men nu var hon RÄDD! Hon var rädd! 40 grader är en hel del... tre grader till och....ja! Vi visste inte vilket håll det var på väg åt.. eller vad det berodde på.
Tänk dig att ha DETTA ansvaret och denna oro i huvudet, utan att kunna få ur dig det. De flesta har vi varit med om att en släkting varit allvarligt sjuk. Tänk dig då att du skulle ha varit helt ensam om det. Ingen att dela din oro med. Ingen.
Okej, det är många som dagligen genomgår saker som är hundra gånger värre... men detta var mycket för
mig! Jag har aldrig varit i en liknande situation förut. Jag har aldrig haft huvudansvaret, utan stått brevid och delat min oro med med andra, medan någon annan hållit i trådarna.
Nu kom det så plötsligt och oväntat, och jag var helt ensam om allt....


-,-'-@
MEEEN...
Även om det vissa stunder kändes lite jobbigt, så var det inte tråkigt en enda sekund. Det är så mysigt att vara med henne! Hon är så otroligt go och rolig.. och jag vet ingen som har så bra humör när hon är riktigt sjuk. och DÄR fick jag verkligen uppmuntran och tacksamhet i mängder!! =) Sötisen! Kanonmysigt att ha varit där så mycket!!! :D Var länge länge sen sist. Brukar bara bli nån dag här och nån dag där... nu fick jag träffa henne varje dag :)
Och att få se hur hon succesivt blev bättre och piggare, och veta att det var tack vare
MIG..... det var en belöning som hette duga!!!! =) Obeskrivligt hur underbart det kändes. Känslan att ha givit liv i en människa igen.

Jag älskar dig mormor! Så kolosalt mycket. Min kämpe!

-Men nästa gång ringer du när du BLIR sjuk... annars får du stryk!

Sådär..

Då var det anmält o klart... Alex och jag ska på Absolut Gotland 16-18 maj. Tjohej å hå! Det har gått med en jävla fart. Jag såg plakatet i fredags, funderade, hörde av mig till puman.. och nu, klart!

Så det blir till att punga ut med en otrevlig summa pengar och fixa en overall inom den närmaste framtiden nu.
Vilket genialiskt plagg denna overall är...!!! Ett slappt, bekvämt plagg som man inte behöver vara så hysteriskt rädd om.. och som gör att man slipper behöva tänka på vad man ska ha på sig nedtill! Sounds like my kind of thing!


Skitbil!! -IGEN!

Igår råkade jag dubbelboka mig genom att tacka ja till en 23-års fest och en dubbel 25-års fest. Jag kom fram till att jag skulle gå på den ena först, den där dom ändå skulle på krogen vid 23:30, och sen åka till den andra :)
Mamma fick mig att lova att ta bilen. Okej okej.

Med tanke på häromdagen tankade jag ordentligt innan vi åkte -så att det inte skulle få för sig att det inte fanns nån soppa.. och sen åkte jag o Lollo till Alex för att kolla på melodifestivalen. (bra att nordman gick vidare.. den låten tycker jag faktiskt om.. men synd att inte térése gick vidare.
Tre damer i en lägenhet, varav två onyktra.. haha.. vi kom inte iväg till Mange förns vid 22:30, Så där hann vi alltså inte vara speciellt länge. Synd, men ojoj va kul vi hade! hahaha.
Maria & Johannes = Singstars dreamteam!

image120
Lollo, Axel, Maria, Johannes, Nisse. På fötterna: Kim o Angelica

Axel slår mig på Elvis
(inte helt oväntat ;P)
Lollo försöker sabotera blått lag, genom att kittla sångerskan... buuu!
..men jag håller minen! -och byter plats :P

"Maria, titta hit!". Huh?! :S

Efter att ha agerat taxi till Heartbreak för två frusna gossar, åkte tjejtrion till högskolan. Till Beastie och Tommies 50års-fest. Mötte brorsan där :) Alex började må lite tjyvens efter ett tag, så hon åkte hem, stackarn. Vi var kvar till 01 då dom slog igen portarna.

(Bilen):
Just som vi står utanför Lollo, tittar jag på istrumentpanelen och konstaterar att batterilampan slocknat. Skönt. (Den har inte lyyyst, men har synts svaagt under mer eller mindre hela kvällen - oroväckande). Sen tänds ABS. Huh? Därefter lambda lampan och oljelampan. Sen dör all aktivitet på instrumentpanelen. Några sekunder senare dör även bilen. W-H-A-T? Idiotbil. Den tycker verkligen inte om mig...

Jag väntade några minuter, sedan tänkte jag kanske kanske den startar. Den gjorde det!!! Lollo och jag sa ett snabbt hej då -jag ville hinna hem innan den la av igen! Jag tog småvägarna, ifall den skulle stanna igen. Jag hann bara 300 meter så hände samma sak igen. Jag väntade några minuter och hoppades.. hoppades. Startade.... världens motvilligaste start, men den gick igång. I "backen" på min väg la den av.. men jag hade gasat upp när jag såg abs-lampan, så jag hade preciiiiiis så mycket fart att jag kunde rulla upp på vår infart. Jag hamnade liiiite för nära muren, men det regnade ute och jag kunde inte använda vindrutetorkarna.. så det var lite av en chansning vart infarten var. Haha.
Nu ska den få va ifred och vila, så får pappa pyssla om den när han kommer hem.

Den tog mig dit jag ville igår, och jag kom ju hem med bilen! Så jag är ändå nöjd.

Jennys bebis har kommit!

Den 28:onde Februari bestämde sig Jennys lilla bebis för att hon varit i mammas mage tillräckligt länge. Sex dagar senare än planerat, men väntar man på nåt gott..! ;) -Och OJ så söt hon var!
Ut kom en liten flicka som fått namnet Wilma! (<-- mycket bra val, tycker jag!!! :D).

GRATTIS Jenny (och Tommy såklart ;P)!!


I den här runda o goa mamma-magen gömde det sig nåt så sött som detta:
image118

Skitbil!!!

Idag slutade fysikföreläsningen 17:00, och min dans skulle börja 17:00..... hm, trevligt! Snälla mammsen lånade ut bilen, så då skulle jag nog kunna hinna gå på dansen om jag skyndade mig och gick lite tidigare från fysiken...
När jag kör på vägen mot dalapalatset ser jag plötsligt hur instrumentpanelen lagt av... ingen hastighetsmätare eller nåt sånt.
Neeej, inte igen!!!
Jag kollar runt efter nåt ställe att köra in och ställa biljäveln på. Det var jätteunderligt, för bilen saktade inte ner eller nåt sånt -som det gjorde för några veckor sen utanför alex- så jag tänkte att kaaaaanske skulle jag hinna fram till dansen. Optimistiskt! Tyvärr var det rött vid ljuset, och när jag stannade tvärdog bilen! GAAAH. När det blev grönt åkte alla -utom jag.
Bilen vägrade... Inte ens startmotorn gick igång!
image114
Snacka om att stå MITT I KORSNINGEN!!!

Jag blev aaningen stressad och ringde Erik. Min räddare. "Hjääääälp mig! Du måste komma hit! Biljävlen har stannat mitt i en korsning.. jag kommer inte nånstans!". Jag brukar inte stressa upp mig.. men nu var jag ensam i bilen, kunde knappast stått sämre till och kunde inte göra Ett Skit åt situationen... det tycker jag inte om!!
Han sa att han skulle komma direkt. (gulliga och söta han!!). Han sa att jag skulle slå på varningsblinkers (redan gjort!) och va mig lugn (okej, kanske inte gjort.. :P).
Efter några pinsamma minuter öppnades passagerardörren och där stod två killar. Dom undrade om jag ville att dom skulle putta bilen runt kröken till vägen bakom dalapalatset. ÅÅÅH, Vilka prinsar! När det var gjort, vinkade och log dom och stack direkt.. jag fick inte ens chansen att tacka dom ordentligt! Två killar; en äldre och en yngre, utländs bakgrund som hjälpte en tjej vid dalapalatset idag... TUSEN TACK till er!!! Så glad att någon ville hjälpa mig där jag stod som en stor stoppkloss mitt i korsningen :D

Erik måste verkligen ha skyndat sig, för det tog bara nån minut innan han var han där :)
Jag var lugn gällande bilen, men stressat upp mig över nåt annat.... Jag skulle nämligen köpa ett par dansskor av en tjej idag. Jag hade hennes skor, men hon hade inte fått pengarna än... dom skulle hon få idag vid 17!! ..och där stod jag vid en död bil. Ajajaj.
Erik gav mig då bilnycklarna till sin bil och sa åt mig att åka och fixa det där med skorna :) Söta han! När jag kommit till dansen ringde han och sa att jag kunde va med på träningen också.. och att jag skulle ringa när den var slut. Han skulle ta reda på bilen! Söta söta söta han! (-igen).
Jag är så tacksam!!

Efteråt ringde jag, som jag skulle.... då stod Erik vid OK-macken. Henka hade kommit och hjälpt honom få bilen dit.
TACK HENKA!!! :D (du åkte så snabbt, så du fick inte din tack-kram).
Bilen hade nytt batteri och var tankad med en extra skvätt :)

Erik! Min räddare i nöden som alltid ställer upp för mig när det verkligen gäller. Utan att tveka en sekund släppte du allt för att komma och hjälpa mig!! Precis som du gjort många gånger förr... och som du till och med var på väg att göra när vissa incidenter inträffade i England..! Den gången stoppade jag dig från att komma... men det värmde så mycket ändå, och ni kändes då plötsligt faktiskt inte lika långt bort!

Vad gjorde jag utan dig?
TACK TACK TACK!!


Skorna som jag köpte idag.. jag fick prov-dansa i dom under dansen igår. Gisses amalia.
Bambi på styltor!
Inte graciöst på en fläck! Jag är en gympasko-tjej!!
På nåt sätt genomled jag 45 min med dom på.. och jag varken vrickade foten eller ramlade omkull en enda gång... Men bevisligen gav dom mig skavsår, för jag var tvungen att ta av mig dom efter 10 min idag. Det var nog lika bra också.. för dagens dans gick lite för snabbt för att jag skulle kunnat hängt med med dylika grunkor på tassarna! :S Det krävs nog lite träning och lite mer träning innan jag och dom där skorna blir kompisar....
... men fina var dom! :)

Helgen

I fredags var jag på Vantage Point med tre riktiga tomtar ;P -Aldrig i mitt liv har jag frivilligt valt att sitta på mitten på första raden förut!!! Jag kände mig aningen yr och hade lite svårt att hänga med (man måste ju vrida på huvudet som en galning) men jag vande mig efter en stund. Jag hade hört att filmen fått dålig kritik, men jag tyckte den var bra!

På lördan åkte jag till Alex. Hon har nån förkärlek till att alltid vilja få mig full.. o på nåt sätt lyckades människan få mig aningen dragen :S mer lättpåverkad än vanligt pga sömnbrist och förkylning, skulle jag tro. Vid halv ett-tiden ville folk gå på krogen, men eftersom jag varit sjuk hade jag bestämt på förhand att inte gå ut. Så när de andra gick ut lade jag beslag på dator, tv o kylskåp, osså ringde "Firren" o babblade i en timme.. så inte gick det nån nöd på mig precis!
Sen kom faktiskt alex o mange tillbaka redan kvart i två ;P

Jag är världens bästa målare!!!
Erik undrade om jag ville måla i hans lägenhet igår. Måla=kul! :) Eller ja, det ser kul ut.. Jag hade aldrig målat sånt förr!! -något jag talade om när det var dags att börja :P det var bara att prova sig fram.. men jag fick in snitsen rätt snabbt! :)
Efter en stund skulle Erik åka och klippa sig, men jag tänkte att jag lika gärna kunde va kvar o fortsätta. Mitt under måleriet ringde Kennötet ;D Hade faktiskt tänkt tidigare på dagen att det var alldeles för länge sen vi pratade, och skämdes lite också över att det alltid är han som får ringa mig :S så förlåt för det! ska försöka bättra mig.
Det var lite knöligt att prata i telefon och använda rollern med bra resultat på samma gång, så jag rotade fram världens största headset och nederdelen av en handsfree-sladd till telefonen :) måste sett helknäppt ut, men alla sätt är bra utom de dåliga! Då kunde jag fortsätta måla och prata på samma gång.
Maria=smart!

När Erik kom tillbaka hade han varit och köpt mat på Maggis :D muuums! Passade bra, eftersom jag precis blev färdig med målandet. Det blev kalassnyggt! -så då kunde jag med gott samvete krypa upp framför tv och käka hamburgare á la Erik (ost, rostad lök, ketchup, dressing). Härligt!


Idag är jag skittrött!!! Började plugga biologi i söndags kväll, vid sex-tiden, inför min biologitenta. -som var 15 timmar senare!!! :S (svar ja, det var panik-plugg) Jag satt till fyra på morgonen... Då var jag för trött för att fatta mer, så näst sista kapitlet förstod jag inte mycket av, och det sista struntade jag helt i. Tre timmars sömn... sen upp för att göra tentan! Jag borde inte bli godkänd...! men som jag skrivit tidigare.. nån däruppe tycks gilla mig. Mina panikplugga-kvällen-innan har konstigt nog hittills räckt till :S

Har inte riktigt tagit igen den missade sömnen än. Ikväll tänkte jag försöka komma i säng så tidigt jag bara kan!
Hoppas jag inte ramlar omkull idag på dansen bara!!! Tror jag ska ta o sova en stund innan...


Daughtry - Over You är faktiskt en rätt bra låt!

RSS 2.0