Så söta dom är.

Mamma åkte iväg till skåne igår morse.. och på kvällen igår kommer pappa in till mig och visar upp något som han sa att han precis hittat på huvudkudden när han tog bort överkastet.
Det var ett jättefintkort från mamma där det står:

Det blåser ibland i det liv som är vårt
när kraven är många och tempot känns hårt.
Då är det viktigt att ha en kamrat
som använder orden till annat än tjat.

Men om man vill göra tillvaron rik
behövs både kärlek och ljuv romantik.
Någon som inser hur just jag mig känner
någon som gör så att pulsarna bränner.

Jag tror knappt att jag fattat det än
jag har funnit en man men också en vän.
Därför vill jag att du skall veta det nu
Du är min älskling, allra käraste du!

pussar och kramar i massor
/Lotta

Helgen.

Trevlig helg :)

Lördag -> Sista SingStar-festen hos Johannes - Det har nästan blivit av en tradition att sjunga singstar när man är där. Det är ju så jäkla kul. Men eftersom Lollo och jag flyttar i slutet av augusti var detta sista singstarfesten hemma hos honom. Sorgligt. Men i helgen ska hela gänget till Jossans familjs ö, o tur är väl det :)

Kvällen började med att Mästerkocken bjöd på mat. Fan va han är bra på det! :D Grillspett med teriyakisås, bulgur och limesås. Skitgott!
När vi precis ätit klart fick vi besök. Då fick jag nåt hjärnsläpp och hällde i mig botten-upp på två nygjorda groggar, ett par shots på några minuter.
Sedan förflöt kvällen som den brukade :)

Jag vann Final Countdown med 220p på "Svår" mot Jossan!!! Woho!

Runt midnatt bestämde några att vi skulle iväg till Forsbybadet o nakenbada nattbada. Hej o hå! Några sa näää först, men när vi väl kom dit så slängde sig alla i vattnet. Det var faktiskt riktigt skönt! Kanske hade alkoholen lite med det att göra ;P

Först vid 5-6tiden gick folk o la sig, men jag o Jossan pratade till 8:00. Det var då ingen konversation man har varje dag.

Jag fick sedan sova i 1h 45min..




Några bilder från nattbadet...
(Förvånansvärt bra prickat av den som knäppte med tanke på att det var bäckmörkt och omöjligt att se hur bilden skulle bli.)

Söndag -> Limön
- 09:45 ringde Mattias o väckte mig. Tror du jag var trött då?
30 min senare hämtade han upp mig, en sväng förbi mig, till hans föräldrar o sen till Fliskär. Vilken fin båt dom hade!! :D O snyggt namn också --> Emma (ett av mina mellannamn). Planerna var först att åka någon annanstans, minns inte vart.. men pga blåst blev det Limön istället. Som tur var tog det en stund (pga omvägen) att ta sig till Limön, för då hann jag sova ett tag. Väl behövligt!

Kanondag! -o vilken uppassning man fick hela tiden ;D Hans mamma är verkligen skitgo! :) Tydligen ändrade dom sina helgplaner efter mig oxå -så jag skulle kunna följa med den här dagen. Det tycker jag är väldigt schysst att göra för bara en helt vanlig kompis till sin unge. En kompis som dom knappt ens träffat oxå.
Men det uppskattades! För det var kanontrevligt :) Jag gillar havet.



(Inte en enda bild i detta inlägg har jag knäppt!)

Åska.

Åh vad jag älskar åskväder.

När det dundrar, blixtrar och regnet fullkomligen öser ner.

Då myser det i magen på mig! :)




I kväll blir det bio med Johannes, Lillasyster o Stefan --> Mamma Mia! :)
Måste säga att jag saknar dom! -efter att inte ha träffat dom på en vecka.

Tack vännen!
Jag vet att du finns där :) och det hjälper mig tillräckligt.
Tycker om dig så mycket, systra mi! <3

En ny smäll.

När man äntligen skrapat ihop sig själv och börjat få lite sans och balans igen... då kommer en ny smäll!

En smäll jag hoppats, trott, aldrig någonsin skulle träffa mig. Jag har inte fattat det än. Vill inte.
Vill-verkligen-inte! Det GÅR INTE! Jag KAN INTE! VILL INTE!! V-Ä-G-R-A-R A-C-C-E-P-T-E-R-A!!
VÄGRAR!!


Det känns så overkligt...
-och jag önskar att det var det!





Jag hade verkligen behövt dig nu...
...men du bryr dig inte, och jag tänker inte besvära.



Nåt roligare: Jag kom in på Hälsopedagog i höst också. Det är kul när man kommer in på allt man sökt, men jag kommer tacka nej till det. Till Bollnäs också. Jag har andra planer. Snart flyttar jag..

Mina föräldrar.

De flesta folk är så dåliga på att vara gifta!!
Jag kan inte komma på ett enda par av mina kompisars föräldrar som jag sett pussas, hålla hand eller kramas. Än mindre vara lekfulla och busa...! Nix!
Vissa är skiljda, vissa går omkring som om de bor ihop med en kompis, vissa pratar knappt ens med varandra längre, vissa har till och med separata sängar, och flera även separata rum.
För mig är detta så konstigt...
Where is the love?



Eller är det faktiskt normalt? Är det mina föräldrar som är konstiga?
Isåfall är jag stolt över att de är det!

Gifta i 20 år och tillsammans i nästan ytterligare 10 år, och fortfarande lika kära...

De pussas, kramas och håller hand, oavsett vart de är någonstans. De retas och busar som nyförälskade ungdomar;
T.ex. 1: Ibland kan de skrattande jaga varandra runt bokhyllorna på jobbet. Anledning (tex): Pappa vill ge mamma en kram, men hon springer undan ;)
T.ex. 2: På kvällarna går hon alltid och lägger sig sist. Ibland, om han inte somnat när hon kommer, har han nån gång krypit han ner och gömt sig under täcket. När hon då ska ge honom en godnattpuss hittar hon honom inte... Borta! ..tills han inte kan hålla sig och börjar småskratta ;)
Sånthär småtok har de för sig. Spontana småsaker.. o det är ju så sött!

Samtidigt har de den allvarliga och seriösa biten också!
De pratar om allt. De diskuterar mycket. De är Absolut inte ense jämt! Precis som vilken relation som helst, blir de riktigt sura och förbannade på varandra ibland! Men de pratar med varandra. Jag har aldrig någonsin varit med om ett såntdär riktigt storbråk där det gapats och skrikits.


Svartsjuka är något som aldrig någonsin funnits under min uppväxt... det har jag fått träffat på och lärt mig om utanför hemmet. Och det är bara fånigt och onödigt!
Är man bara öppen och litar på sig själv och den andre... då finns det ingen anledning!! Enkelt.
De litar på varandra, tveklöst!

Pappa sa någon gång "Det finns tre som alltid kommer vara speciella för din mamma..". Sedan räknade han upp tre ex till henne från låångt tillbaka. Jag skrattade och konstaterade att det inte var många som skulle säga sådär. Då tillade han "Varför skulle jag oroa mig? Hon valde ju mig, så jag är ju bäst!". Sedan skrattade han och blinkade åt mig.


Eftersom de större delen av deras förhållande varit egna företagare har de ofta träffats hela dagarna, och inte direkt haft några andra medarbetare. Någon gång frågade jag om ifall de aldrig tyckte det var tomt att inte ha andra jobbarkompisar och så. De tittade upp och såg lite förvånade ut. Tittade på varandra. "Nää. Vad ska vi med en massa andra till, när vi har varandra?". Sedan log de.



En utmärkt blandning av allvar, total tillit, passion, öppenhet och lekfullhet...

De är absolut bästa vänner och de älskar varandra gränslöst!
Det låter klyshigt.. men de är verkligen varandras hela värld!


♥ ♥ ♥

- Märks det att jag är stolt över mina föräldrar? ;)


-men som alla andra barn tycker jag dom är kompletta idioter ibland!! Men det är alla föräldrar! och det är ett barns rättighet att tycka så ;P

Mina farhågor besannades.

Skrev i ett tidigare inlägg att jag trodde att Goldie inte hade långt kvar...
Jag hade rätt.

Igår lät de henne somna in. Smärtfritt. Det var bäst för henne, men jag saknar henne ändå redan så sanslöst mycket! Obegripligt att jag aldrig kommer att få se henne igen...
Älskade lilla gumman! Sov gott.

Den som säger att det inte gör ont när djur dör.. den har aldrig haft nåt!

10 min blir lätt... 5 timmar.


"Jag kommer förbi strax o hämtar mina skor".
Det är lätt att komma hit, men tydligen desto svårare att gå härifrån ;)
10 min blir lätt.... 5,5 timmar! ;P Men vi är ju vi..

~ Du & Jag och Hela Världen ~

A Walk To Remember


Se, lyssna, känn!

Rester från igår.


(Är godare än vad det ser ut att vara ;P)
Mmmmmmmm!





Middag :)

Johannes frågade imorse om han fick komma och laga middag åt mig ikväll!!! Wow, vilken lyx! Självklart fick han det!
Han har ju vetat om att jag haft lite problem med att äta o så under de senaste veckorna.. och när han igår fick veta att det inte är helt bra än, sa han "Ska man komma och laga mat åt dig så att du inte blir ett benrangel?". Haha. Sött :) Trodde inte han menade allvar, men tydligen gjorde han det :)

Han föreslog att han skulle göra biff Teriyaki, som han pratat om förut. Jag hade aldrig ätit det, lät spännande.
Kan nu säga att det var något av det GODASTE jag ätit! Ojojoj.
Eftersom vi ändå skulle umgås alla på kvällen, bjöd vi in Lollo och Stefan till att komma äta också :)
- Sedan fick jag bråttom att städade huset! -att lilla jag kan grisa ner så mycket....

När Lollo kom berättade hon att hon mött Johannes på affären. Hon hade sagt till honom att hon skulle skynda sig i förväg till mig, för hon trodde Stefan redan var här. På vägen ut mötte hon.. Stefan. Alla tre åkte alltså till affären utan att veta om det. Haha. Dummisar.

Med Johannes som chefskock lagade vi sedan maten. Tog lite tid att göra, men den som väntar på nåt gott... och gott blev det!!

Vi hade planerat att åka ner o spela biljard efter maten.. men vi hade så trevligt o tiden gick. Vi konstaterade några gånger att Om vi skulle spela, så boorde vi dra då.. men ingen ville ta initiativ att ens resa på sig, så vi satt där vi satt :P
Vid midnatt konstaterade vi att nää det blir nog ingen biljard idag. Får bli imorgon istället!

Skitbra kväll! :D

Precis där de hör hemma!



In progress


TUSEN TACK igen Johannes för maten!!! Vår privata stjärnkock ;D Så sanslöst gott!

Gulligt av dig att du ser efter mig ;) att du bryr dig så mycket!
Det uppskattas verkligen!

Falconer

Dom är så hysteriskt bra!

I åratal har jag lyssnat på en viss låt. Falconer - The Clarion Call. En av mina absoluta favoriter!
Spelat den stup i ett (börjar väl närma mig tusen ggr eller så), och för alla jag kan komma att tänka på! Ingen, och då menar jag ingen, verkar känna till dom innan. Ingen jag träffat hittills :S Dumma människor! De vet inte vad de går miste om...

Maria IQ badboll:

Häromdagen insåg jag plötsligt -pling- att "hm, de kanske har fleer låtar". Smart Maria! Kände mig riktigt dum. Min räddare i nöden laddade ner de två första albumen. Åååh, har inte lyssnat på annat sedan dess!! (-han lyssnade lite på dom och var tvungen att erkänna att dom faktiskt var riktigt bra!! det är ju det jag säger!! :D)

- - > Nu kommer jag bli ännu tjatigare! :P "Lyssna lyssna lyssna"!



Tror dock jag lyckats nå några av mina stackars kompisar ändå ;)
Det tog Lollo 5 års tjat från mig.. men nu för en vecka sen har, till slut,
The Clarion Call fått en plats bland hennes musik :P Bra där! Tror Stefan föll lite för dom ikväll också ;D (för jaa, självklart var det kvällens musik!! =D).

Jag har en privat kock.

Fint väder idag :D men dock inte så jäääättevarmt!

Kväll med Lollo och grabbarna idag på schemat. Att man alltid saknar kompisar mest när dom är borta. (Varför sakna dom när dom är hemma? Sant. Hm.. dåligt skrivet.. men ja, ni fattar.)
Kul att dom är hemma igen iaf!

....och vilken lyx när de erbjuder sig att komma och laga mat åt en!! :D Det kan jag mer än gärna vänja mig med! ;)



Back.

I'm back! =)
-I think?

RSS 2.0