Bilder från Musikalshowen!




Susanna och Therese

Lina E och Johan i Fantomen på Operan

Grease

Kristina från Duvemåla

Jesus Crist Superstar

Sound of Music


Jag och Anton i West Side Story




So long, farwell, god kväll, au revior!



Då var det projektet avslutat... bara slutprojektet kvar!

3 Bilder efter Musikalshowen!


♥ Mamma & Pappa ♥
Utan er skulle jag inte leva!




Jag fick 10 mörkrosa rosor <3
(Tjejer och rosor, ni vet... jag är en sån tjej! :D)

Tas med en (stor) nypa salt!!

Natten lördag till söndag. Lite efter-sista-föreställningen-firande.
Hanna, Hanna... what more can I say <3


PS. Dillandet om Robin Bengtsson är ett internskämt från då vi såg att man kunde spela in en hälsning och skicka till Robin B, och så kunde man kanske få dejta honom.. eller nåt sånt. Det finns någon sån "hälsning" från Hanna också.. men det är sekretessbelagt (tills vidare iaf).
"Maruca" är från den snuttegulliga balkongscenen som Anton och jag gjorde på krogshowen. Min karaktär kallas Maruca av sin pappa.


Eftersom inte ens Hanna själv kan höra vad vi säger, tänkte jag att jag kan översätta vårt (läs: Hannas) babbel..
H: Hola!! Hej, Robin Bengtsson från idol.
M: Det var kanske inte det jag tänkte du skulle säga
H: Vad ska jag säga då?
M: Jag vet inte..
H: Jag vill ha.... Maruca! Maruca!
M: Men det är ju jag..
H: I know!
M: Hanna... jag tror vi avslutar det här..
H: Aaaah!

Sov gott, vännen!

(Detta skrevs 20/1 - i tisdags.)

Idag när jag gjorde mig iordning för dagen stod jag och tänkte på gamla minnen av en gammal kompis från lågstadiet. Men hon flyttade och vi tappade kontakten. Jag kände att det hade varit så otroligt roligt att börja prata igen. Jag kom då på att jag skulle leta rätt på henne på facebook, men jag var tvungen att springa iväg till lektionen som jag redan var försenad till, så det fick vänta lite till efter jag slutat.

"Det fick vänta  lite. . ."



Det skulle verkligen vara så sjukt kul att prata med henne igen! Vi hade funkat så bra ihop när vi var små, haft så roligt ihop. Jag har begränsat med minnen från yngre år, men det finns en hel del med henne. Jag minns en gång då jag gömt mig bakom soffan för att jag var ledsen. Jag vägrade prata med någon, bara henne. Någon sprang för att hämta henne och hon kom direkt! Skulle inte förvåna mig om att det ledsna sen varit över på någon minut :)
Sen hittade vi på en hel del bus också ;) "Era små eskapader" som hennes mamma sa. Vi gjorde även vår skolk-debut ihop; då vi gömde oss i rutschkane-tornet under en lektion för att vi tyckte att läraren var dum. Och vilken fantasi vi kunde knåpa ihop sen..


Jag grinade floder under sista dagen innan hon flyttade! Vi hade planerat att vi skulle hälsa på varandra och sånt när hon flyttade.. men det sköts hela tiden upp. Det blev aldrig av att vi sågs. Det var jättesynd. Jag saknade henne jättemycket!! Men små barn är ganska dåliga på att hålla kontakten, så efter hand blev det att man tänkte på det mer och mer sällan. Jag tänkte på det då och då, men tog aldrig tag i det.
Man hade ju hela livet på sig..


"Det fick vänta  lite. . ."


Vi lyckades hitta varandra på lunarstorm på gymnasiet.. det var jättekul! :D men tyvärr tappade vi kontakten igen.

Idag skulle jag ta upp den, tänkte jag! :D -Facebook är faktiskt väldigt bra på det sättet!! Jag sökte och hittade henne direkt. Det första som slog mig var hur lik sig hon var!!! :D Filuransiktet. Minspelet. Precis som jag mindes det!
Hur skulle jag formulera meddelandet? Lite glad-pirr i magen hade jag... Så länge sen det var!


MEN när jag såg kommentarerna under bilderna.. då frös jag till!! Glädjen i magen byttes till oro. Bild efter bild.. stämningen över kommentarerna var så underliga. Händerna började skaka lite. Jag hittade hennes mammas facebook och skrev till henne. Men jag kunde inte få ro, så innan jag fått svar hade jag lyckats hitta hennes brors blogg. Där stod det som mina skakande händer hade förvarnat mig om om...
Hon lever inte längre i den fysiska världen!
(Klicka här för att läsa vad som hände.)

Jag var för sent ute... med endast nån månad...


Chock. Mållöshet. Skuldkänslor över att jag inte försökt få tag på henne lite tidigare. Har jag verkligen rätt att vara såhär ledsen när vi nu faktiskt inte träffats på så många år?
Trots att vi var så små lämnade hon en stor saknad hos mig när hon flyttade. Den har nu format sig till någonting som jag inte riktigt kan förklara...

Jag tänker på dig!




Var inte så snabb med att säga:
"Det får vänta lite.."

Première. Premiär.

...Ikväll!

Önskar att jag kunnat säga att jag är taggad...




Jag var inte. Men jag BLEV! Så ojojoj!

Jag kände det mer eller mindre som att "ääh, jag har ingen lust" inför det hela.. jag hade inga förväntningar alls.. Så jag var heller då inte direkt nervös. OTROLIGT SKÖNT!
Fy fan va roligt det var!
Inga som helst problem med att se glad ut :) Jag kan tippa på att jag log som en sol hela tiden, för det var skitkul! :D
Gick det bra? Mja, det gick inte speciellt dåligt i alla fall! :)

Årets värsta

Årets värsta kväll och natt . . .



Snö!

De senaste vintrarna hemma har jag tyckt att det varit klent med snö. Här har det faktiskt varit bra av den varan. Det har inte bara snöat en cm för att sen försvinna, utan verkligen snöat.
Senaste veckan har det varit kalt på marken,
men nu såg det ut såhär utanför mitt fönster när jag vaknade:



Krogshowen

Onsdag 21/1-2009 har vi premiär på Munkfors Förenings & Konferens Center


I fredags hade vi ett genrep inför skolan på kvällen som jag har varit så sjukt nervös inför! Spänningshuvudvärk några dagar innan, magen i totalt uppror, nervositetsfrossa när showen började och sånt trevligt... men jag överlevde! Det gick inte så bra som jag hade hoppats på, men det kunde helt klart gått sämre. Det var inte perfekt, men okej!

Att det gick så pass är faktiskt mycket tack vare min duett-kompis.
När han började lägga sig i när vi repade och ge mig jättebra sångtips, säga vad han tyckte var bra och (framför allt) det han tyckte var mindre bra osv.. då fick jag ett helt plötsligt ett helt annat förtroende för honom. -I och med det blev hela skådespelsbiten så mycket enklare också.

Jag har nämligen haft lite bekymmer med den här duetten (balkongscenen från West Side Story). Pussande, gullande och sånt. Jag slänger mig inte ens över killar jag är intresserad av vanligtvis.. så att vara sådär med en vanlig klasskompis inför folk på en scen. Det har varit en utmaning för mig! Men det blev/blir bättre och bättre. Kärare och kärare ;)

"Det gnistrar mellan er"
har vår lärare sagt. Det är då inte fy skam som beröm! :)


Bästa repet var helt klart i onsdags! Lina E som var på övervåningen under tiden sa "Wow!" om sången efteråt, och själv blev jag så medryckt av hela scenen att jag blev helt knäsvag och dimmig i huvudet. Ojoj. Kändes nästan som att jag skulle varit förälskad på riktigt. -Coolt att man kan ryckas med så mycket!
--> SÅ ska det vara på de riktiga föreställningarna sen! :D

Men det är inte bara jag som rycks med! :P
"Den där pussen var magisk" "Jag blev nästan lite kär i dig där" är bara ett par kommentarer min käre motspelare kläckt. Faktiskt väldigt kul att höra, för jag vill verkligen göra den här rollen bra!!
Under ett av repen i fredags blev han så till sig i trasorna att han körde lite egen improvisation och drog mig intill sig och pussade mig på helt fel ställe. "Jag blev så jävla sugen på dig" sa han efteråt. Haha! Jag blev så himla paff och började skratta. Hade lite svårt att komma in i sången igen sen!


Jag har hört och förstått att det finns en o annan som skulle vilja haft min roll -som också vill pussas lite såhär i vintertider. En tjej som faktiskt frågat x antal gånger tidigare utan resultat, fick till slut en puss i förra veckan. Men det var en sån snabb liten kycklingpuss att hon blev missnöjd. Dagen efter hörde jag honom säga till henne; "Du blev ju bara så sur av att jag pussade maria, så du fick en för att du skulle sluta tjaja. Jag ville ju inte egentligen!".


What can I say... Welcome to Geijerskolans Musikteaterklass!


("Våran klass är så incest.. det gillar jag!" -Lina R)

God Morgon

Ni vet sånadär dagar då man vaknar och allt känns "YEAH" och inget kan gå fel?
Så känns det INTE!

Jag har ett obehag i kroppen.
Känner mig lite på min vakt inför vad som komma skall..


(har detta med att göra att jag sovit 10 h inatt, och att under de sista 2 timmarna drömde jag att köket svämmade över, min kanin drunknade och att pappa stoppade en katt i micron och såg hur länge den kunde överleva?)

Dansbilder

Såg nu att Ackes Dansskola lagt upp bilderna från Magic of Dance 2008.
Någonstans där i vimlet finns jag.

Latin övade


Latin fortsättning

Synd att alla inte förstod korreografin för bilden :P

Åh, vad jag saknar dansen!!!

nästan kändis! -nästan

Efter jullovet hade den nytryckta kurskatalogen för Geijerskolan kommit. Till den har det tryckts några nya kort. -Bland annat till musikteaters sida.
Det knäpptes kanske 100 bilder på oss..... så varför i hela fridens dal har dom då valt den bilden dom valt? Lina är vacker som en sommardag.. och Elvira ser ut att ha världens minsta sötaste näsa..
Sen upptas typ 1/4 av bilden av --> mig! Snurrandes! Iklädd en tjusig mantel och allt! Woho!

(klickbar)



Kändis!!! :D :D :D


-nästan...

-kanske.....

-....om man sett att det var jag..?


Familjen Hammar

Klockan är 10 på morgonen. Jag ligger och sover. Någon väcker mig. Mamma. Hon puttar på mig, tar min huvudkudde och lägger sig bredvid. Sen ligger vi där och halvsover och pratar i en halvtimme innan vi går upp.

Jag sitter i godan ro och packar väskan i mitt rum. Plötsligt dyker min kära mor upp i dörren och börjar kasta toarullar på mig!! Sedan utbryter en fight där hon sen avancerar till hudcremesflaskor och necessärer också..

Mamma: "Paaappaaa!!!! Hon tvingade mig att äta en pepparkaka"


Ur en vanlig tisdag hemma hos familjen Hammar.

2008 - Året som gått


1. Var 2008 ett bra år för dig?

Inget ont som inte har något gott med sig. Det får spegla året på sitt eget sätt.
Det var ett händelserikt år! Ett av de kämpigaste någonsin! Men det har även funnits mycket lycka och kärlek av olika sorter. Och vad what doesn’t kill you, makes you stronger! -eventually.

2. Vilken var den bästa stunden 2008?
Oj. Sånt är så svårt att komma på såhär spontant...
När mamma och pappa mötte mig på tågstationen senast, är ett av dom i alla fall. Det av anledningar jag håller för mig själv.
När Lollo överraskande kom hem till min födelsedag är ett annat. Hon använde en av hennes två tillåtna lediga dagar (dom får inte missa mer än 2 obligatoriska föreläsningar), åkte hela vägen med byten och allt från Umeå för att vara här i två dagar.

3. Vilken var den värsta stunden 2008?

Onsdagen 16 Juli 2007 vid lunchtid. Den behövde jag inte fundera på.

4. Var var du när 2008 började?

På Heartbreak i Gävle.

5. Vilka var du med?
Alex, brorsan, Stefan, Nisse, Johannes och Mange.

6. Var kommer du att vara när 2008 slutar?

Antingen i Lollos stuga, eller på en fest här i stan.
Det blev hemma hos Systrarna Pers.

7. Vilka kommer du vara med?
Lollo, Johannes, systrarna Pers, Mange, brorsan, Johan.

8. Höll du dina nyårslöften 2008?
Det var inte så svårt. Jag hade inga.

9. Har du några nyårslöften för 2009?
Nope..
Att aldrig sluta försöka bli en bättre människa kanske..

10. Blev du kär 2008?
Ja, kanske. Jag förnekade det länge.. men jo, jag tror faktiskt det.

11. Om ja,  i vem?
"Det luktar fisk".

12. Om ja, vet de om det?
Jo, jag tror det.

13. Är du fortfarande kär i dem?
Nä, tror inte det.

14. Ångrar du det?
Ångrar om jag fick känslor? Det är inte ofta som det händer för mig. Men i det här fallet skulle jag kanske aldrig besvarat känslorna, för det förstörde en underbar kompisrelation.
Men nej.. jag gillar inte att ångra saker. Man lär sig alltid av saker. Och även om det bara var tillfälligt var det en härlig tid, många fina minnen. Jag ångrar det inte! Det var värt det.

15. Gjorde du slut med någon 2008?
Beror på hur man ser det..

16. Fick du några nya vänner?
Många <3

17. Vilka är dina nya vänner?
Ska jag radda upp dom?! Känns ju så bra när man senare inser att man glömt någon :/ Mina grabbar och allt o alla de fört med sig, och de på Geijerskolan.

18. Vilken var din favorit månad 2008?
Maj!

19. Åkte du utomlands 2008?
Yepp. En vecka till Kreta med familjen. Underbart skön resa –förutom att jag blev rysligt sjuk med feber och sånt.
Premiär-besök på Gotland också. Är inte utomlands, men ärsh :)

20. Hur många länder åkte du till 2008?
Grekland.. that’s about it.

21. Förlorade du någon nära 2008?
Ja.. men inte så som frågan kanske menar. Folk måste ju inte dö för att man ska förlora dom. Saknade kan vara enorm ändå..

22. Saknade du någon under 2008?
Ja!

23. Vilken var din favoritfilm 2008?
Twilight!!

24. Vilken var din favoritsång 2008?
Ojoj... sånt är så svårt att svara på!!
Bryan Adams - Brothers Under The Sun
Six was Nine - Drop Dead Beautiful
Dead by April - Losing You
Josh Groban - So She Dances

25. Vilket var ditt favoritalbum 2008?
Hm.. Josh Groban - Awake eller något av Falconer's album.

26. Hur många konserter såg du 2008?
Inte en enda.

27. Favoritkonsert 2008?
Svårt att ha en favorit om man inte sett nån.

28. Drack du mycket alkohol 2008?
Mer än nåt annat år tidigare! men jämfört med mina jämlikar – Njä.. då dricker jag väl aldrig speciellt mycket.

29. Tog du mycket droger 2008?
Inte ett dugg. Snusade dock för första gången i mitt liv. Tjejsnus.

30. Hur många hade du sex med 2008?
Alla? Ingen?
Det om nåt är helt min ensak!

31. Gjorde du något du skäms för?
Finns det nåt jag Ångrar? Ja.
Skäms för? Det också.

32. Vilken var din största lögn?
Kommer inte på någon. Jag ljuger inte så ofta. Skulle vara på frågor om hur jag mår då.

33. Vilken var den värsta lögnen någon sa till dig?
Det vet jag inte.

34. Behandlade du någon dåligt under 2008?
Vid ett tillfälle blev jag arg och tog i lite för mycket i det jag sa. Det skulle jag gjort annorlunda om jag kunde.

35. Behandlade någon dig dåligt?
Ja.

36. Hur mycket pengar spenderade du 2008?
Alldeles på tok för mycket!! (Finns det nån som svarat "alldeles för lite"?)

37. Vilken var din stoltaste stund?
Jag var ganska mallig efter mina två auditions då den första skolan gav besked under själva auditionen, och den andra skolan ringde en timme efter att jag åkt därifrån -för att meddela att jag kommit in :)

39. Om du fick gå tillbaka och ändra något, vad skulle det vara?
Ett sms jag skrev i Januari. Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda...
Jag skulle agerat på annat sätt i början av sommaren. Och under sommaren också för den delen.

40. Vad är dina planer för 2009?
Jag ska gå klart på Geijerskolan. Överleva vår kommande Krogshow. Jag hade planer att Bartenderkursen på Mallorca, men jag har bestämt att skjuta upp det ett år. Som planerna är nu ska jag jobba i ett år. Ekonomiskt vore att jobba och bo hemma, men får jag inget jobb som jag vill ha här sticker jag nog iväg någonstans.

RSS 2.0