Skitbil!!!

Idag slutade fysikföreläsningen 17:00, och min dans skulle börja 17:00..... hm, trevligt! Snälla mammsen lånade ut bilen, så då skulle jag nog kunna hinna gå på dansen om jag skyndade mig och gick lite tidigare från fysiken...
När jag kör på vägen mot dalapalatset ser jag plötsligt hur instrumentpanelen lagt av... ingen hastighetsmätare eller nåt sånt.
Neeej, inte igen!!!
Jag kollar runt efter nåt ställe att köra in och ställa biljäveln på. Det var jätteunderligt, för bilen saktade inte ner eller nåt sånt -som det gjorde för några veckor sen utanför alex- så jag tänkte att kaaaaanske skulle jag hinna fram till dansen. Optimistiskt! Tyvärr var det rött vid ljuset, och när jag stannade tvärdog bilen! GAAAH. När det blev grönt åkte alla -utom jag.
Bilen vägrade... Inte ens startmotorn gick igång!
image114
Snacka om att stå MITT I KORSNINGEN!!!

Jag blev aaningen stressad och ringde Erik. Min räddare. "Hjääääälp mig! Du måste komma hit! Biljävlen har stannat mitt i en korsning.. jag kommer inte nånstans!". Jag brukar inte stressa upp mig.. men nu var jag ensam i bilen, kunde knappast stått sämre till och kunde inte göra Ett Skit åt situationen... det tycker jag inte om!!
Han sa att han skulle komma direkt. (gulliga och söta han!!). Han sa att jag skulle slå på varningsblinkers (redan gjort!) och va mig lugn (okej, kanske inte gjort.. :P).
Efter några pinsamma minuter öppnades passagerardörren och där stod två killar. Dom undrade om jag ville att dom skulle putta bilen runt kröken till vägen bakom dalapalatset. ÅÅÅH, Vilka prinsar! När det var gjort, vinkade och log dom och stack direkt.. jag fick inte ens chansen att tacka dom ordentligt! Två killar; en äldre och en yngre, utländs bakgrund som hjälpte en tjej vid dalapalatset idag... TUSEN TACK till er!!! Så glad att någon ville hjälpa mig där jag stod som en stor stoppkloss mitt i korsningen :D

Erik måste verkligen ha skyndat sig, för det tog bara nån minut innan han var han där :)
Jag var lugn gällande bilen, men stressat upp mig över nåt annat.... Jag skulle nämligen köpa ett par dansskor av en tjej idag. Jag hade hennes skor, men hon hade inte fått pengarna än... dom skulle hon få idag vid 17!! ..och där stod jag vid en död bil. Ajajaj.
Erik gav mig då bilnycklarna till sin bil och sa åt mig att åka och fixa det där med skorna :) Söta han! När jag kommit till dansen ringde han och sa att jag kunde va med på träningen också.. och att jag skulle ringa när den var slut. Han skulle ta reda på bilen! Söta söta söta han! (-igen).
Jag är så tacksam!!

Efteråt ringde jag, som jag skulle.... då stod Erik vid OK-macken. Henka hade kommit och hjälpt honom få bilen dit.
TACK HENKA!!! :D (du åkte så snabbt, så du fick inte din tack-kram).
Bilen hade nytt batteri och var tankad med en extra skvätt :)

Erik! Min räddare i nöden som alltid ställer upp för mig när det verkligen gäller. Utan att tveka en sekund släppte du allt för att komma och hjälpa mig!! Precis som du gjort många gånger förr... och som du till och med var på väg att göra när vissa incidenter inträffade i England..! Den gången stoppade jag dig från att komma... men det värmde så mycket ändå, och ni kändes då plötsligt faktiskt inte lika långt bort!

Vad gjorde jag utan dig?
TACK TACK TACK!!


Skorna som jag köpte idag.. jag fick prov-dansa i dom under dansen igår. Gisses amalia.
Bambi på styltor!
Inte graciöst på en fläck! Jag är en gympasko-tjej!!
På nåt sätt genomled jag 45 min med dom på.. och jag varken vrickade foten eller ramlade omkull en enda gång... Men bevisligen gav dom mig skavsår, för jag var tvungen att ta av mig dom efter 10 min idag. Det var nog lika bra också.. för dagens dans gick lite för snabbt för att jag skulle kunnat hängt med med dylika grunkor på tassarna! :S Det krävs nog lite träning och lite mer träning innan jag och dom där skorna blir kompisar....
... men fina var dom! :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Du har bra tur du gumman;) fyfan:D

2008-03-08 @ 20:36:40
URL: http://heggih.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0