Pulka!! Woho!

Jag, Lollo, Johannes och Firren åkte pulka o bob i Hemlingby igår! SÅ länge sen, men shit så kul!
Min stukade svanskota tyckte inte om det, men lite smärta dör man inte av.

Förutom två pulkor och två bobar hade vi med oss en svart sopsäck som Lollo och jag använde så att hon satt i säcken och sedan satte jag mig i knät på henne, och åkte :D woho! Det tyckte min svanskota bättre om.... vad Lollos sa, vet jag inte ;P
Efter fika-pausen (varm choklad o mackor -MUMS!) bestämde sig Firren att göra hål för huvudet och armar i säcken och dra på sig den, för att sedan åka på mage -med mig sittande på ryggen. Jag sa det som ett skämt först, men han sa "kom då".. så, okej då. Skitlatjo! -även om jag tyckte lite synd om stackarn. Haha. Gick kalasfort och jag satt mjukt :P Dock var avslutningen inte den bästa, utan slutade med tvärnit och en mänsklig trasselhög, båda gångerna.

Jag blev faktiskt påkörd oxå. Jag o Johannes skulle åka ihop på boben, men jag upptäckte snabbt att vi är aaaningen större nu än vad vi var när vi var barn.. så efter 10 meter åkte jag av. Då hörde jag "MARIIIA!" bakom mig, tittade runt, såg Firren nån meter bakom, BANG! Vi hade råkad svänga in framför Firren, så när jag föll av hann han inte väja alls, utan körde rätt in i mig. Tjohej. Ett snurrande virrvarr av ben o armar och oj vad jag skrattade!

När vi var trötta, mörbultade och blöta (vissa älskar att snöpurra ;P -ni ska få igen!) åkte vi hem en snabbis o duschade, för att sen åka till Firren för filmkväll. Riktigt skönt efter en pulkadag!

Vet inte vad det är med mig och Skeleton Key, men första gången jag såg den blev jag mer rädd för den än vad jag blev första gången jag såg The Ring. Bläää. Antoher Gay Movie = weirdo-film :P
Vid 23-tiden tog vi en paus mellan filmerna.. lite snöpromenerande, först med vovven och sen till McDonalds för lite nattamat. Kallt, men mysigt med snö och stjärnhimmel!

En utmärkt trevlig dag :)

Onödig info: Lollo tycker att jag och Firren är lika -"som klonade tvillingar". Jaså?! Vad ska man säga om det då :P haha.

Kommentarer
Postat av: linnea

PULKA! :) Nåt kul får man ut av snön trots allt... ;)

2008-03-25 @ 18:20:46
URL: http://linne.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0