Sjuk igen.

Söndag - Lite känningar av halsont. Körde fullkur med vitlök, C-vitamin, Nyodex och massor av positiva tankar.
Eftersom den senaste sjukan -3 inlägg ner- gick över helt otroligt och chockerande fort (sisådär en fyra år sen jag blev av med en sjuka lika snabbt som folk normalt blir :/), tänkte jag att denna elaka tidsålder av långvariga, sega, elaka, förkylningar kanske börjar lida mot sitt slut.
Jag tänkte att jag kanske skulle kunna hindra detta halsont från att bil nåt mer.
Tänkte jag..

Måndag - Vaknade med lite mer halsont. Fullkur igen. Vid lunch/em började kroppen göra ont. Några timmar senare låg jag i sängen stigande feber och även ont i huden. Tog alvedon. Febern steg. Drack så mycket jag orkade.
Hemsk febernatt!

Tisdag - Febern sänkt. Sängliggande. Drack kopiöst. Huvudvärk!!! Kunde vara uppe ~15 min i taget. Gick som en halvseende zombie med långsam tankeverksamhet. Svårt att formulera långa meningar. Svettades, svettades, frös, svettades, svettades, frös. Summa sumarum: Rätt risig!

Onsdag - Rörligheten tillbaka. Kunde vara uppe. Kunde prata. Fick mina normala ögon tillbaka. Knappt märkbar feber -svettades/frös bara lite i tid och otid. Dock ingen röst! Smått panik, eftersom jag behövde min röst denna dag! Drack någon liter te, vilade och hoppades på det bästa.
Vid 16 kändes det bättre än på ett par dagar.
Gjorde inspelningen! Var jätteroligt! Kände mig ungefär som vanligt under tiden vi var där... men jag får ta smällen efteråt och idag.
Rysligt ont i halsen på kvällen!

Torsdag - Blä! Sunk! Urk! Rossel! Host!




Jag brukar ha vissa gränser för hur jag uttrycker mig, men ibland gör man undantag....

Måndag kväll, när jag ligger totalt utslagen och med värkande kropp, hud och huvud.
Jag (rätt ut i luften): Det här SUGER BALLE!
Mamma (på nedervåningen): Va? Vad sa hon?
Pappa (till mamma): Jag tror hon är less på att vara sjuk...

Så kunde man också uttryckt det, ja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0