Julen

Julen är det som gör hela vinterhalvåret! Det är nästan så att året kretsar kring den här tiden.

Många tycker att julen är hetsig och stressig. Jag säger tvärtom! Julen är mysig. Ja, verkligen mysig! Pyssel, öppen brasa, varm glögg, mysa med släkt och vänner, skämma bort varandra lite, ljusstakar, äta god mat, göra julgodis, baka, äta sig illamående på pepparkaksdeg, lyssna på julmusik, tända massor av ljus, städa och pynta hemma.
Ja, jag älskar det!

Även julklapparna som är så väldiskuterat, där alldeles för många tycker att julklappar är ett "måste" som är stressigt, dyrt och krävande.
Då blir jag ledsen.
Jag köper ofta min första julklapp strax efter jul och håller på hela året. När jag snubblar över något som är "JA, den skulle passa till ___". För mig är det aldrig ett måste, för då skulle det inte vara roligt! Det måste heller inte vara så dyrt heller. En gång fick jag en teckning från en kompis och hennes pojkvän. Han hade skissat av mig. Jätteroligt! Eller ett annat år fick jag en bakform av en annan kompis där hon bakat små "monstercupcakes" i.
Ja, jo, visst, ibland kan det dra iväg.. tex året då jag köpte ett robot-gosedjur i form av en hund som kunde sitta, ligga, "vacker tass", som reagerade på beröring osv. Men det är ju bara för att jag vill och för att jag visste att den skulle passa perfekt till personen som skulle få den! :)
Men det är precis som klyshan: Det är tanken som räknas, inte priset! Personliga saker smäller högre än dyra.

Julen är mysig... mörker, ljus överallt, varma färger, gran, musik, mat, godis, familj... Underbart! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0