Denna lediga dag suger.

Jag som skulle njuta av denna vecka av absolut ledighet, äta glass, kolla på film och bara förbereda inför Rhodos...

Började bra med att jag fick en sjuk ångest över att jag sa nej till jobb-pass. Jag känner att jag har en förkylning som ligger och lurar och vill spritta fram, OCH jag känner mig stel i hela kroppen av helgens 24 timmars jobb. Men ändååå..

Sen kom pappa, glad som en sol och med världens filuransiktsuttryck, in med posten och gav mig ett såntdär tjockt brev från högskolan. NEEJ! Han blev helt överlycklig när han hörde att jag sökt till Ekonomiprogrammet, men (just därför skulle han inte få veta nåt) inte alls lika nöjd när han förstod att jag inte är speciellt intresserad av att tacka ja.
Först ville han inte ens lyssna på det örat, utan babblade på om alla möjligheter som väntar mig, vilka roooliga kurser jag skulle få läsa. (1 Han älskar att plugga på högskola. 2 Han älskar ekonomi. 3 Ja han är knäpp :P :P :P). Ursh.. kändes hemskt att göra honom besviken. Glädjen byttes till "jaha, vad har du för andra alternativ då, om du skulle tacka nej till det här, VA?".
Ja, tack tack så mycket! Jag har framtidsångest så det räcker redan...

Jag sökte bara lite restplatser en kväll för skojs skull -man kan ju tacka nej!- utifall att jag skulle vilja plugga nu såhär mot hösten. Men planerna för i höst var att INTE plugga något program. Plugga någon kurs, kanske.. och sedan göra det som kommer. Alltid händer det ju något!
Ekonomi har jag som sista utväg för mitt liv.. för någonting måste jag ju bli, och det verkar inte som att jag någonsin kommer att hitta "mitt kall" här i livet. Men jag hade inte tänkt att jag skulle behöva använda "sista utvägen" än på några år.

Men nu känner jag mig; dålig för att jag tackade nej till jobbpass idag, och oansvarig och lat för att jag tänker tacka nej till en utbildning som jag inte ens allvarligt menat att gå...

Denna lediga dag SUGER STENHÅRT!
(-Jag skulle nog ha jobbat istället.. då hade jag fått Nåt utav idag iaf.)
(-och DÄR kände jag mig ännu värre...)


Kommentarer
Postat av: Kloker

Vi ska ju gå BARTENDERKURS innan du hittar på nåt med sista utvägar och sånt! vi är inte gamla än på några år faktiskt! Sådeså! Sista utvägen kan ta sig i arslet ett tag till. Pusspårej <3

2009-08-23 @ 23:23:26
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Maria

Det där behövde jag läsa! Ska se till att läsa det flera gånger per dag, tror jag!

<3 <3 <3

2009-08-24 @ 19:10:16
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Kloker

Ta sig i arslet alltså. Kan sista utvägen göra.

2009-08-24 @ 23:16:13
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Kloker

Bara för att förtydliga det hela lite: Sista utvägen kan ta sig i arslet. Vi ska gå bartenderkurs först.

2009-08-24 @ 23:17:17
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Kloker

Läxförhör: Vad kan ta sig i arslet? (2p)

Vad kan sista utvägen göra? (2p)

Vad ska vi göra? (10p)

2009-08-24 @ 23:19:06
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Maria

HAHAHA! Va? :P Jag förstod alldeles utmärkt vad du skrev första gången. Det var så tydligt och fint så ;P

Åh, läxförhör!

1. Sista utvägen (att gå ekonomi)!

2. Ta sig i arslet!

3. Gå bartenderkurs :D

2009-08-27 @ 17:25:34
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Kloker

Bra Maria! 14 poäng av 14 möjliga! Med den skarpa hjärnan behöver du ingen sista utväg än på ett bra tag, du kan ju göra vad som helst!

2009-08-29 @ 19:02:02
URL: http://goldielocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0