Frissan och framtiden.

Jag har värre framtidsångest än någonsin. Jag har INGEN aning om vad jag vill bli -alls! Det gör mig galen. Om jag ens haft någonting att skjuta upp. Någonting. Tex "Jag vill bli Socionom.. fast jag väntar i några år!". Men jag har inte ens något att skjuta upp. "Man börjar aldrig på topp" skrev Wille igår. I know... de flesta får börja från botten inom yrkeslivet. Men jag har inte ens det... jag har inte ens någon Botten! Jag är under botten....


Klippningen hos frissan blev INTE bra. Det kändes bra när vi pratade om det... men när hon sen började klippa så blev det något annat. Jag sa att jag ville att det INTE skulle se ut på ett visst sätt.. Tex: hon brukar alltid klippa en del av håret som hon kallar "locket", som är överhåret och som klipps upp i omkring strax-ovanför-axel-höjd. Igår visade hon att hon tänkte klippa det 1 dm högre upp. WHAT? "Nej, men så brukar vi väl inte göra? Du brukar väl klippa det i den här nivån" sa jag. Hon försäkrade mig om att hon tänkte bara göra precis som alltid. Okej.. det är hon som är frisören, inte jag... och efter 5 år -eller vad det kan vara- vet hon nog hur hon brukar göra med mitt hår.....

Mitt hår ser nu tunnare ut än någonsin och hon har klippt det så att man nästan skulle tro att jag har en jävla mössa eller satt i löshår. Va håller hon på med? Det här kommer inte ha växt ut så att det ser bra ut förns först i sommar!! Hon vet hur noga jag är med mitt hår.. hon vet hur rädd jag är om de små hår jag har -det är ju så tunt..... och så gör hon SÅHÄR!!! Som sagt... ETT ÅR kommer det att ta innan det vuxit ut den decimetern!

Nöjd? NEJ!!! SÅ ÅT HELVETE HELLER!!!

Värst är att det finns INGET jag kan göra åt det!!! När hon var klar kunde jag inte dölja min "VAD HAR DU GJORT"-känsla helt. Det såg precis ut så som hon och jag sagt att det INTE INTE INTE skulle göra!!!!
Då säger hon att hon kan klippa lite till, så att det inte syns. KLIPPA ÄNNU MER? Då blir det ju ännu mindre hår!!

När det gäller mitt hår, är jag petig. Jag orkar sällan bry mig om att fixa det, eller så... men jag är galet rädd om det. -därför jag aldrig ens färgat det.
Jag trodde att en tur till frissan skulle pigga upp mig..
SÅ FAN HELLER!!!

Kommentarer
Postat av: Kloker

I know the feeling... Men du kanske kan prova en helt ny, kortare frisyr? Att allt får vara kortare alltså så ser det inte lika tunt ut även om det faktiskt är mindre hår... Tuppkam why not liksom?

2009-08-29 @ 18:58:36
URL: http://goldielocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0