Jag sjöng!! :D

Ni minns mitt sammanbrott för två veckor sen? Dagen då jag var så nervös över att sjunga...?! Jag sjöng ju aldrig då.. men idag gjorde jag det! Acapella.
Precis innan min tur sjöng Elias "Färger i en vind".. och han ville ha med mig på scenen när han sjöng. (På de här lektionerna ska vi agera utifrån det vi sjunger, och i den sången pratar ju Pocahontas med någon). Det var svinbra för mig... För då fick jag ju sitta där framför alla, men behövde inte göra något.
Sedan gick han bara av scenen när han var klar.. medan jag fick stå kvar.

Samtidigt som jag började sjunga, började jag också skaka nå grymt. Ursh och fy.
Min låt är en tjej som pratar med en killkompis, och pratar om att folk tror att de är tillsammans. Men, under låtens gång, kommer de på att de ju faktiskt tycker om varandra..
Anton blev upplockad för att agera killkompisen. Knasiga människa. Va rolig han är. Riktig liten pajas ;P Jag kunde inte hålla mig för skratt.. än mindre pga nervositeten. Men skrattet gjorde det hela enklare, och jag kunde slappna av aningen bättre i alla fall.

Nu har jag lite huvudvärk :/ men det ploppade fram en kort stund efter att jag sjungit klart, så det är nog bara spänningar som släpper.

Känns i alla fall tokskönt att ha det gjort!


Viskar: Och jag fick jättefina kommentarer om det efteråt :) Lina påpekade också att "vi kom på att vi har ju aldrig riktigt hört dig sjunga tidigare". Nej, jag vet.. men det är för att jag är så jäkla blyg och osäker med min röst. Men det ska bättras på :D

Kommentarer
Postat av: Oannes!

Kul att du fick fina kommentarer!! :) Blir inte förvånad. ;) Du har en riktigt stark och bra sångröst! Förstår verkligen inte hur du kan vara så osäker och blyg med den... Enda anledningen att jag håller mig för öronen ibland när du sjunger är att du sjunger rakt in i örat på mig, haha! xD

2008-09-19 @ 16:26:13
Postat av: Maria

TACK TACK TACK! Va söt du är! :D



"Enda anledningen att jag håller mig för öronen ibland när du sjunger är att du sjunger rakt in i örat på mig". Klenis ;)



7,5 dagar kvar :D

2008-09-19 @ 20:19:59
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hallå sköning!

Nya tillskottet heter Christian.. Var helt förälskad i honom när ja börja på teknik, haha=)helt underbar kille, bättre går inte att hitta.. kanske hur snäll som helst.

Hur går det på fronten för dig då?;)

Så att du hade fått en charmig lapp på dörren^^:D

2008-09-24 @ 15:59:46
URL: http://heggih.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0