Jag antar utmaningen.

Blev utmanad av bästa Hägglund. -saknar dig, bruden.

Så, 7 saker om mig själv:

1. Jag avskyr lukten av Honung. (Smaken också.. men så nära kommer jag som tur är inte så ofta).

2. Jag älskar Julen and everything to do with it! Fnyser åt folk som tycker att julen bara är överskattad och dyr. Då har man helt enkelt inte fattat. De som tycker att man bara byter pengar, dom är tråkiga inskränkta och tragiska. Julen har inte med pengar att göra! Vem har sagt att det måste vara dyrt? En kortkollage med personliga kommentarer, eller en CD med musik speciellt utvalt för personen, dikter osv osv.. sånt kan man inte köpa för pengar. Man ska ge för att man vill! För att det är kul. Det ska finnas en tanke bakom julklappen, inte bara nåt som är ryckt från en hylla i en affär i förbi-farten och "för att jag måste". En bok man diskuterat, en almanacka med egna bilder, en film man vet att personen tycker om, nåt knäppt från en såndär skum prylbutik. Ha fantasi! För mig gäller hellre tid och tanke, än en hög summa. Sen kan det vara tanke OCH mycket pengar, om man vill det ;)

Förra året bestämde en kompis att hon och jag inte skulle ge varandra någonting.. sedan kom hon ändå vid jul med ett ljus med en jättefin kompis-dikt på. "Förlåt. Jag vet att vi bestämde att inte ge varandra nåt.. men jag kunde inte låta bli. Det var så DU!". Precis så ska det vara. För att man VILL! <3
Julen är mysig :) alla ljus, allt pynt, mys och pul med familjen innan, baka, släkten, själva julafton. Ja, jag älskar den! Julen och sommaren är det som gör året. Efter sommaren ser jag fram emot julen. Efter julen är siktet inställt på sommaren igen osv.

3. Jag är en riktig hemmagris ;)

4. Jag älskar min familj över allt annat. Det absolut värdefullaste jag har!

5. Jag är otroligt nyfiken, och ibland oerhört envis! "Skam den som ger sig".

6. Ljus, jacuzzi, musik, nåt gott, eld i kaminen och trevligt sällskap, efter en dag ute i snön (skoter, till häst, skidor.. välj du!).. Jag säger bara --> Mmmm!

7. Innan jag ska sova måste jag alltid skaka och vända på allt i sängen. Detta pga att jag för många många år sen nu plötsligt upptäckte en sivlerfisk bredvid mig.



Jag utmanar Alex och Nicole =)


Kommentarer
Postat av: Karin

7 saker om Maria:



1. Världens underbaraste tjej. Tänk att bara få vara i hennes närhet. Har ni sett henne sitta och lyssna på kasettband i trädgården utan att hpn vet att ni ser henne? Hon är bara så vacker.



2. Min bästa kompis. Det finns bara en Maria och jag älskar henne.



3. Rolig. Jag skrattar ihjäl mig ibland!



4. Påhittig. Det är alltid så himla roligt att vara med Maria. Och alltid full av liv och bus =)



5. Generös. Jag tror att jag är skyldig henne en tuggummifabrik vid det här laget =P



6. En riktig hjälpare. Maria finns alltid där och det är helt fantastiskt att känna. Det är få som kan lyssna som hon gör. Hon är helt enkelt makalös. Man öppnar sig för henne. Tack för alla gånger du har lyssnat på mig, Maria!



7. En byggkloss i världen. Hur skulle världen se ut utan Maria? Det vill inte jag veta. Utan henne vet jag inte vad mitt liv hade varit. Hon har gjort så mycket för mig och för alla i hennes omgivning. Hon är sannerligen en byggkloss i vår underbara och komplexa värld.



Love you, Maria!



Kram Karin

2008-11-30 @ 23:18:16
Postat av: Maria

Karin.. Vad ska jag säga? Åh, sötaste sötaste du! Jag är så rörd att jag inte vet vad jag ska ta vägen!

Tack så jättemycket! Gullunge <3

2008-12-01 @ 20:58:14
URL: http://maha.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0