Ing-Marie Persson

Var på furuvik igår med föräldrarna. Nån gratisdag som Swedbank bekostade.
Vädret var piss, jag hade smällont i huvudet, sovit 4 timmar inatt, sjukt mycket folk.. men det blev så värt det! Jag fick träffa Ing-Marie Persson.

Hon är den enda människan som står som jämlike med en ledarhanne i en shimpans-flock. Helt unik alltså.
Detta för att när flockens ledare, Santino, som fyra-åring kom till Sverige -83 sattes han i karantän i fyra månader. Ing-Marie var den som skötte om honom. Men han blev så oerhört ledsen när hon gick varje dag, så till slut sa hon till sin karl "han behöver mig mer än du gör" och så flyttade hon in och bodde med Santino i hans bur under de fyra månaderna.

Jag och mamma var inne o kikade på några andra apor. Jag pekade på en apa och sa att det måste vara en hona. Då säger plötsligt någon bakom ryggen på mig "ja, det är det". Jag vände mig om och då var det hon som stod där.
Vi började prata med henne. Vilken människa! Skittrevlig också :) Vad händer när hon försvinner? Ingen kan ju göra det hon gör.

I'm truly impressed.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0