Otroligt!!!

I söndags var jag och Erik o badade. Jag behövde duscha, men att duscha är ibland (tex i söndags) något av det tråkigaste som finns att göra! Därför åkte vi till Parkbadet istället =)

Kanontrevligt var det :)
....ända tills jag upptäckte att jag hade tappat armbandet som jag fick av Erik i 20-årspresent! NEEEEJ!

Erik konstaterade direkt den otrevliga sanningen om att det kunde vara precis vart-som-helst därinne och att jag nog aldrig skulle få se det igen. Jag visste att det var sant, men ville inte lyssna.. stampade iväg till badvakterna och fick låna några par simglasögon, och sedan letade vi.

Det kändes så urbotat hopplöst, för jag hade inte en aning om när jag haft det på mig sist, och vi hade hunnit springa runt hela stället vid det laget. Vart skulle man börja? och om man var på rätt ställe -HUR skulle man se det.. det är inte direkt stort!
Parkbadet är PROPPAT av små skrymslen, vrår och avlopp, samt allt vatten går så småningom igenom vågmaskinen. En som jobbade där sa att det nog inte var någon idé att leta... hade armbandet åkt ner i ett avlopp eller in i vågmaskinen (vilket tyvärr var rätt troligt) kunde jag bara glömma att återse det igen! :(
Det var ingen idé att försöka övertala mig till att ge upp, så Erik föreslog att vi skulle stanna tills de stängt och fråga om vi fick kolla då också, när alla strömmar och allt var avstängda. Sannorlikheten var nämligen störst att armbandet åkt av i forsen eller rutschbanan.. och speciellt vid slutet av forsen är det för mycket skum och på tok för strömt för att ens Försöka att dyka och lyckas se nåt där.
Vi fick stanna o kolla.. men skulle vara ute ur badhuset inom en halvtimme. Bära eller brista. Erik tog rutschbanan och jag forsen. Efter en stund kom han bort till mig utan några bra nyheter och sa åter igen att han tyckte att jag skulle ge upp. "Det var ju till för att användas, och detta är sånt som händer". Så söt han är.
En gång till tänkte jag att jag skulle kolla..... kikade ner.. såg nåt på botten. Det såg absolut inte ut som mitt arband, men nåt otrevligt skräp var det. Jag tänkte att eftersom jag faktiskt sett det, kunde jag lika gärna ta bort det.
DÅ!!! Blicken åkte lite åt sidan och DÄR.... nere i en fog mellan två kakelplattor (notera att det finns en mer än en miljon kakelplattor på det stället) var armbandet nerklämt. Det tog en stund att få loss det, för det hade kilats fast, men jag fick loss det :D :D :D Skam den som ger sig!!


Efter badet åkte vi o handlade, sedan till mig o lagade maten.. hemgjorda hamburgare :) Dagen avslutades sedan med en film!

En helt okej dag om du frågar mig! =D





PS. Fick veta resultatet på mattetentan i måndags!! Det gick faktiskt jättebra --> 23p! (Max=25p och G=13). :oD
-Jag hoppas bara att denna tur håller i sig hela året ut!!! DS.

Kommentarer
Postat av: Seinab

Grattis till tentan, gumman;)
O vad tur att du hitta armbandet:D

2007-11-08 @ 15:16:45
URL: http://zenobia9.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0