Trött!

Blivit lite sent den här helgen... I fredags var jag och Alex på Slick City.. så jag sov inte innan tre.
Igår satt jag barnvakt åt Marie. Hon hade svårt att hitta taxi, så jag kunde åka därifrån vid tre. Sedan åkte jag ut till MC klubben för att hämta och skjutsa hem Erik. Han var a bit tipsy, men jättesöt. -Det är få som är så söt som den karln! :)
Jag ville ha en hamburgare, så det blev en matpaus på max -gott!!- och när vi åkte därifrån hade jag låtit mig övertalas till att han fick följa med till mig. Vi tänkte titta på "The Holiday", men ingen av oss såg många minuter innan vi somnade... sista gången jag kollade på klockan var den strax efter 5.

Idag var det presentation av Gävles Lucia 2007 på Konserthuset. Resultatet var en överraskning.. men ingen av de elva kandidaterna tyckte jag var självklar, så jag hade nog blivit överraskad vilken som än hade blivit vald. Året då jag var med, var det en tjej som heter Sara som vann. Hon passade helt perfekt!! Ett självklart val.
I år fanns ingen sådan självklar person.
Karin och jag var där som extra-tärnor.. kandidater från tidigare Gävles Lucia-år ombeds nämligen att vara med som extratärnor på konserthuset och vid kröningen... som sånghjälp och så att luciatåget ser lite större ut. Mysigt, plus att man slipper allt annat spektakel omkring (dom som är med i Gävles Lucia har ett alldeles Vidrigt schema under dagarna innan lucia... dom måste lussa från tiiiiiiidig morgon till sent på kvällen. Det saknar jag inte ett dugg!).
Blev dock aningen mindre pigg idag när jag hörde att vi plötsligt har två sångrepetitioner till i veckan. Imorgon och på onsdag. Suck. Jag, Ulli och Lollo skulle ha filmkväll imorn.. men den blir ju skapligt störd nu :( suck.

Funderar om jag ska gå på luciavakan eller inte... måste bestämma mig innan imorgon. Lär gå upp inatt och boka ifall jag ska gå :S Jag VILL, MEEEN vi kommer tillbaka till Gävle från kryssningen kl 19:00.. sedan är luciavakan från midnatt och fram till morgonen. På lucia-kvällen ska jag vara med på två långa kröningar på kvällen.
Orkar jag det?
Önskar att jag haft lite längre tid på mig att bestämma mig!

Nu är jag snortrött! God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0