Något positivt och otroligt upplyftande!

1. Under detta år har jag varit pankare än jag någonsin varit (sedan jag slutade få månadspeng).
2. Jag älskar utlandsresor. Smått intill galen i det, faktiskt!
3. Mitt favorithotell är Sunwing Resort Sandy Bay, Ayia Napa, Cypern. Tre gånger har jag varit där med familjen och mormor. Att jag blev så såld på det, hade nog stor del i att vi åkte dit två gånger till. Andra gången fixade pappa till och med så att vi fick samma hotellrum (min önskan, claro! :P). Crazy? Yeah!
(För några år sen renoverade och byggde dom om ordentligt där... jag är en blandning mellan nyfiken och rädd över vad dom gjort med stället...)

Wille och jag tittade för skojs skull på ving.se för några veckor sen och konstaterade att om jag skulle vinna på lotto, skulle vi åka till Cypern-hotellet. (Att åka dit i juli kostar för två pers 17'-18'000:- med det billigaste rumsalternativet).
Det skulle vara så kul att få visa honom det hotellet. Mitt hotell.



Iförrgår fick jag ett mail från Ving där dom upplyste att dom skulle ha Happy Hour fredag 12-14 (igår). Muttrande för mig själv -jag har ju inte råd att åka någonstans- tittade jag på listan med hotell som skulle ingå i erbjudandet. Säkert bara skithotell..., tänkte jag.
Sen.... -WHAAAT???

S u n w i n g   R e s o r t   S a n d y   B a y
4 0 7 5   k r o n o r

Jag är ju pank, men jag kunde inte sluta titta på det här! Efter några timmar hade jag bestämt mig. Jag skulle göra det som krävdes för att få åka!!!
Jag ringde Wille.
För att dra det senare kort; Först fick han svaret att det inte skulle gå.. ett besked som fick mig att sätta mig mitt på golvet i hallen och fälla några tårar (ja, jag är nog lite känsligare än vanligt). Men någon timme senare meddelade han att det nog visst skulle gå!!! Vilken vändning! Jag skakade och pep om vartannat.
Jag pratade med pappa, för jag skulle jobba under dessa happy hour-timmar. Vi gick igenom ALLT han kunde tänkas behöva veta.. och sen var det bara att åka till jobbet och hoppas på det bästa.
Den väntan gjorde mig MYCKET mer nervös än jag varit dagen innan under dansshowen på teatern.

Kring 13-tiden kom pappa plötsligt in på jobbet!! "Har du sett sms:et?" frågade han. "Va?! Nä, det har jag inte!". Det hade varit full rulle på jobbet. "Du har inte läst det?" sa han. Han såg inte så glad ut, så jag tänkte snabbt att han inte lyckats knipa någon resa och blivit orolig när jag inte svarat.
Då säger han: "Det är fixat!".
Jag tjöt rakt ut (det gick inte att hejda!), frågade min skiftledare "får jag krama honom?". Han nickade, så jag sprang runt disken och kastade mig om halsen på pappa!!! :D :D :D
Överlycklig? Det är bara förnamnet!! Alla som hade kontakt med mig den dagen, skakade på huvudet åt mig minst en gång vardera.

Denna boost kunde inte kommit lägligare!


Just det datumet, det resemålet, det hotellet, just det här året... jag vet någon som kommer vara med mig, in mind and spirit, hela resan!! Varje resa dit har är så präglade av henne, så jag anar att det kommer bli rätt känslosamt stundvis... men jag vet att Wille förstår!

Kommentarer
Postat av: Karin

Grattis! Du är så värd det =) Ps. Nu fick reda på slutet! Du han ju aldrig berätta det i lördags... ;)

2010-05-10 @ 23:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0