Uppföljare

(Just som jag skrivit färdigt senaste inlägget, ringde min mobil . . .).


1. Det har pratats om en resa.
2. Den resan som nämnts för mig, skulle gå till just det sol-resemål som resterande personer nu kommer åka till.
3. Det har jag hört om gång på gång, ända sedan i höstas. Detta minns jag speciellt som jag fick förfrågan om jag skulle åka med och jag svarade att jag först kunde ge svar efter nyår, i och med att jag då inte visste hur min ekonomi skulle komma att se ut.
- Detta är saker som jag vet!!! (-Inte tror).


----- relativt ointressant -----
Personen som ringde var en av de vederbörande. Han inledde med artiga och ytliga frågor, som jag besvarade väldigt fåordigt med artig kylighet. Han gick sen över på att han hört att jag blivit lite ledsen över att jag inte får följa med på den här resan.
"Ja, det blev jag" sa jag kort.
Han ringde för att han hade uppfattat, under samtalet igår, det som att jag inte visste varför jag inte fick följa med.
"Jo, det vet jag" sa jag och drog det väldigt sammanfattat. Jag fick en känsla av att det inte varit helt väntat. Han förklarade lite ändå (typ det jag sagt, fast med andra ord), och jag bekräftade att det visste jag. Själva anledningen i sig har jag inget emot. Inte alls. Men jag hade inte kommit med den idén några veckor innan avfärd, om jag visste att jag pratat med någon annan som då skulle bli ofivilligt utesluten från den resan.
Så Det hade det inte varit nåt missförstånd om!

Då lät det som att han gjorde en ansats att lägga på. Detta minns jag inte exakt, men nåt i stil med "jag ville ringa och reda upp det här, så att det är okej". (Ånä! Stopp och belägg!).
"Okej är det inte! Det kommer det inte att bli heller" sa jag. Han frågade varför. Jag svarade sakligt och kortfattat, fortfarande med den kolugna och artigt kyliga rösten.
(Jag blir oftast så när jag blir arg; jag trycker all ilska nedåt istället och använder det för att hålla mig extra lugn och framför allt saklig. Hålla stenkoll på vad jag säger. Få utlopp för ilskan; svära, ryta, gorma.. det kan man göra efteråt ensam, eller inför någon utomstående. Tycker jag.)
----- / -----



Allt som sen sas minns jag inte ordagrant, eftersom jag inte spelade in det (tyvärr. jag föredrar att ha bevis på att det man säger stämmer)..men Följande saker sas:
(parenteser är inte saker som jag sa under samtalet, utan det är kommentarer nu):

- Han sa att det aldrig pratats om att några flickvänner o liknande ska följa med på den här resan. (Varför har jag då tillfrågats alls? Varför så många gånger under så lång tid?).

- Han sa att det ska ha pratats om en resa kring påsk där jag varit inkluderad. (Jag har aldrig hört nåt om en resa i april, utan februari och "början av året". Och även om dom tänkt lägga resan i april.. så länge dom inte just nu planerar att åka i april OCKSÅ, så är det här väl DEN resan som flyttats till februari? Alltså samma resa. Eller menar dom att jag är välkommen att följa med på resor i april, men inte om dom inträffar i februari?)

- Han sa att det pratades om en skidresa. (Jag vet att det aldrig pratats om en skidresa.. det vet jag så enkelt för att jag aldrig skulle ens funderat på att tacka ja till det).

- Han frågade om jag någonsin hört HONOM säga något av det här. "Det har nämnts varje gång jag träffat er" sa jag. "Det måste ha varit vid jul" sa han då!!!!! (Vänta vänta vänta.. så han medger nu att det Ska Ha pratats om en resa, med mig. -hänvisning till första punkten-).

- Han frågade om jag hört att det pratats om nåt speciellt datum. "Nej, det har det inte, eftersom ni då inte bestämt nåt datum. Men det pratades om februari". (Seriöst. Var det ett argument från honom? Så alltså.. om man pratar om en resa, men inte bestämt exakt datum utan bara månad.... När man sen då bestämt datum, då är det inte samma resa längre? Eller?).

- Extra tillägg: Han sa nåt om att eventuellt åka allihopa på en resa senare. "Det får vi ta då" sa jag. Då skrattade han mig i örat!!!!



Vid ett tillfälle lindade han in ett ursäktande i massor av "om det blivit ett missförstånd" "om du blivit ledsen". Med lite fantasi bad han ju faktiskt om ursäkt där! Oh my, den kändes verkligen!

OM detta nu varit "mängder av missförstånd" (som dom påstår att det är) skulle dom väl förstått det när dom hörde att mina föräldrar erbjudit sig att betala min biljett. Då borde dom ha hört av sig till mig, för att reda upp det.
Men det hände inte. Och att det pratats om en resa kan nog ingen tvivla på nu?!
"Missförstånd".... Det funkar inte att kalla saker för missförstånd så fort man inser att man betett sig illa.



Som avslut vill jag kommentera den skrattretande kommentaren som han sa vid mer än ett tillfälle:
"Det är inte det att du inte får följa med"
- Är det inte exakt och precis det som jag inte får?

Kommentarer
Postat av: Kloker

OMG, vad är det FEL på folk?? VAD har människan för problem? Jag beundrar dig verkligen för att du kan behålla lugnet i såna här situationer.

Du är bra.

Om du vill resa till Gbg istället så vet jag ett himla bra hotell, B&B Eriksson utan söner heter det...

Och vet du hur du har det sista helgen i feb?

Puss på min finaste Toker.

2010-02-09 @ 23:20:12
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: tessan

Okej, betalade dom bensinen också eller gjorde du de själv?

Nej, jag har inte varit utanför London, men jag skulle mycket gärna vilja åka till Manchester, jag är ett stort fotbollsfan och manchester United är det lag jag håller på.



Men du kan kanske försöka igen som au-pair, de är aldrig för sent. 3:dje gången gillt :)

2010-02-10 @ 09:44:10
URL: http://tessaninlondon.blogg.se/
Postat av: Maria: till Kloker

Oj, det var hårda bud! :P Dom är inga hemska människor. men well, det blir lite fel ibland... typ. Folk tänker sig inte alltid för, eller på andra..

Hehe tackar! Jag insåg på gymnasiet att man själv kommer oftast ur sånthär i bäst skick, om man inte brusar upp. Få utlopp för sina aggressioner kan man som sagt göra efteråt :P



DU är bra :D



Jag skulle gärna komma.. men jag har aldrig haft så lite pengar som jag har nu, som jag kan minnas, så jag kommer ingenstans.

Det är väldans osäkert fortfarande kring sista feb. Tyvärr :( Jag har varit på intervju och väntar svar. Vi får hålla tummarna! :)

2010-02-10 @ 11:25:43
URL: http://maha.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0