Tjuvlyssnat

Kille ~25, med blåtira, till kille ~20: Du, du ska ALDRIG kalla din flickvän för PMS-smurfen. Det är en jävligt dålig idé!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Öppningsdag på nytt IKEA-varuhus i Ryssland

Ingvar Kamprad står vid en av utgångskassorna och hjälper kunder att packa varor. En mamma och en liten pojke står i kassakön och pratar (på ryska).
Mamman: Ser du den gamla mannen som står där och packar ner kundernas varor?
Pojken: Ja?!
Mamman: Om du inte är duktig i skolan och sköter dina läxor så kommer du också sluta som den där mannen?med ett dåligt betalt jobb!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Kupolen, Borlänge
Två tjejer ~20 sitter på en bänk och pratar.
Tjej 1: Om du fick döda en person, vem som helst i hela världen, vem skulle du välja?
Tjej 2: Då skulle jag ta Gud.
Tjej 1: Du? är ju ateist?
Tjej 2: Ja, och när jag hade tagit livet av honom skulle ingen jävel kunna ifrågasätta det längre.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Stationen, Hovmanstorp
Man ~30: ...att hon inte hade använt plattång. Men det tror jag inte på.
Kvinna ~30: Jo, men jag har hört att det finns de som har naturligt rakt.
Mannen: Nähe?
Kvinnor: Jo. Jag tyckte också att det lät konstigt. Men jag har hört det, att det finns de som har rakt hår.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Ockelbo, ICA
Kille ~18 går till kassan med ett kondomkort för att ta ut i automaten utanför.
Kassörska ~50: Jag måste få be om att få se leg.
Kille (viskande, nervöst): Öh, va?
Kassörska: Jaa, legitimation!
Killen börjar famla efter sin plånbok.
Kassörskan (högt): JAHAAAA, DET ÄR SÅNA! JAG SOM TRODDE DET VAR CIGARETTER!
Kassörskan rodnar plötsligt kraftigt. Killen ännu mer.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

McDonald's, Hulta
Två estettjejer ~14 sitter på uteserveringen. Tjej 1 pratar i telefon medan tjej 2 nyfiket lyssnar. Tjej 1 fnissar till och berättar för tjej 2 att killen hon pratar med i telefonen vill ha betalt i natura.
Tjej 2: Vad är natura?
Tjej 1: Jo, men det vet du väl?
Tjej 2: Ja? just det ja. Det är den där morgonjuicen va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0