Petra och Loviza :)

Umgåtts med Petra idag! :D Kanontrevligt!

Det var så hutlöst längesen sist att jag faktiskt skäms lite. Vi säger såhär.. det var så länge sen att vi inte kunde komma på när det senast vi sågs, och Loviza kom inte ihåg vem jag var. Dumt. Speciellt som jag trivs så bra där :) Varje gång jag är där har jag så svårt för att komma därifrån. Bättring!

Vi hämtade Loviza (-en för mig välbehövlig promenad, då jag i skolan sällan går sträckor som inte tar mer än 2 minuter att gå), fikade semlor som danne gjort (Oj va gott! Tack Danne!), snackade väldigt mycket, lekte med Loviza (världens gulligaste unge!), lekte med Sulan (världens häftigaste katt!!) och lite av varje.. och så följde jag med Kim och hämtade hans pjäxor när det egentliga sällskapet totalslocknat på soffan framåt kvällen. Blev presenterad för denna gosse för första gången idag. Aldrig sett förr. Trevlig grabb.
Så stor Loviza blivit också. Bara den saken som att senast jag träffade henne var det treordsmeningar som nästan bara mammsen och pappsen förstod.. nu pratar hon mycket och superbra. Långa meningar och tydligt. (Klyscha på ingående!). Oj, vad tiden går så fort!


Jag har sagt det här förr, men kan säga det igen..
Vilken otroligt bra mamma Petra är! Verkligen.
Jag slutar aldrig att imponeras av henne. Hon är så lugn och kärleksfull, varvar seriöst och lek, och hon älskar sin dotter nåt otroligt. Hon bryr sig så mycket utan att för den delen vara ett dugg hönsig. Dottern kommer alltid i första hand. Det här märks, om inte annat, på hur bra ungen verkar må.

Ibland när de busade kom jag på mig själv idag med att stanna till och bara titta på dom -och le.


Personkemi och glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0