Det går åt rätt håll! (peppar peppar..)

Idag kunde jag GÅ till skolan :) och jag kunde stödja som vanligt på knät. Kändes underbart härligt! Dock var jag tvungen att inse mina besgränsningar.. efter den promenaden värkte det i knät, så det fick bli hiss upp. Lite och ofta, det tror jag är bra. Måste ju använda det förbannade knät, så att det hinner vakna till liv till i helgen -då jag ska (om jag törs) vara med på den första dansuppvisningen på ungefär 10 år.

När jag var liten dansade jag för fullt och jag absolut Älskade att uppträda!! men sen lade jag av och det har varit nästan omöjligt att våga börja igen. Man glömmer ju så mycket!!! -och jag har utvecklat en oönskad scenskräck!!
Jag är inte en hundradel så duktig som jag hade hoppats på att jag skulle vara efter denna termin :( :( :( men jag måste nog gilla läget att jag blivit äldre,  att jag HAR glömt en hel del,  plus att jag Inte ALLS är lika smidig som jag var när jag slutade för 10 år sen.

Nu måste jag även gilla läget att jag missat tre lektioner, först 2 tillfällen pga min berömda förkylning (som faktiskt börjar ge med sig På Riktigt nu, tror jag -peppar peppar-... (behöver bara få fri passage i näsan samt lukt/smak-sinnet tillbaka)) och sen även nu i onsdags pga att jag druttade omkull.
Nu tänker jag: "bättre att göra stegen dåligt än att inte göra dom alls" :P haha. Jag har i övermorgon på mig att lära mig slutet av dansen nu. Att göra det Bra är nog att hoppas för mycket. Det får jag försöka göra till våren istället =)


Det går lite för långsamt för min smak... men det går i alla fall åt rätt håll! :)


- - - peppar peppar, ta i trä - - -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0