Min första studioinspelning.

Hon kom med en personlig önskan om att jag skulle sjunga på hennes begravning. Problem; 1. Jag har svårt att sjunga inför folk, 2. Jag kommer inte kunna säga många ord under begravningen.. så hur skulle jag då kunna sjunga? På HENNES begravning! Jag som tar mig igenom dagarna genom att låtsas att allt är som vanligt...
Lösningen jag kom på var att spela in låten innan och spela upp i kyrkan...
Den sjungs för henne lika mycket då som om jag sjungit live, eftersom den spelades in för henne.



Vaknade upp igår med rysligt halsont, svullen hals och en knappt användbar röst -den rosslade och flög okontrollerat upp och ner.
Men med två dagar till begravningen hade jag inte mycket val.. Jag var tvungen att sjunga!
Kosta vad det kosta ville -- Låta som det låta ville. Hon ville ha min röst i kyrkan.. då ska den det!

Jag drack nån liter te, vilade, tog Mucoangin och hoppades på ett mirakel.

Stämbanden var inte direkt stabila och hade heller inte någon riktigt lust att hoppa hur som helst mellan låga G och höga E (g-e2), förståligt kanske, men efter ett tag tog mig igenom sången med de rätta tonerna.

Även om jag inte är helt nöjd, vet jag att Hon skulle ha tyckt om det, och det är huvudsaken! Vad resten tycker, bryr jag mig inte om! Jag gör det endast för henne och ingen annan!
Detta är mellan oss två!
<3



Mitt första studiobesök lät inte som jag tänkt mig, men var ändå, tack vare Rasmus, ruskigt roligt! :)




Tusen tack till Viktoria Klint och Isak Sköld som gjorde musiken med så kort varsel!

Men ett ännu större jättetack till Rasmus Diamant, vars studio vi var i! Ingen kunde varit bättre för att hjälpa oss med det här! En ängels tålamod, rysligt musikalisk och en suverän personlighet! :)
Tack igen! -cymbal, rap ;P

Kommentarer
Postat av: Kloker

Smaaaart toker, du är ju inte särskilt tokig alls! Och smart att be viktoria och isak om hjälp oxå. Smart smart smart! Hoppas det blev så fint som jag tror. Puss på dig. <3<3<3<3<3<3<3

2010-05-22 @ 00:21:31
URL: http://goldielocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0