Inte bara negativt!

När jag nämner mitt ex är det oftast i en negativ ton, men det fanns ju självklart vissa saker i förhållandet som var bra...
Sitter och läser lite gamla grejer nu och hittade några sidor skrivna när exet just börjat sin praktik på ett Åkeri, där han höll på att lära sig att bli kranförare. Han hade tidigare pratat i sömnen, så efter det såg jag i smyg till att alltid ha papper och penna vid sängen ifall det hände igen. Vilket det gjorde...

-23 Maj 2005 23:13-
(Han sov och jag försökte antagligen pussa honom, men han drog undan huvudet.)
Jag: Vill du inte att jag pussar på dig?
Han: Jo.
Jag: Du drar ju bort.
Han: Nää. Jag vet inte.
(Jag gjorde så igen.)
Jag: Där!
Han: Jamen du blir för nära!
Jag: Blir jag för nära?!
Han: Ja, med kran.
Jag: Med kran?!
Han: Ja, med kran o så.
Jag: Hur då?
Han: Nää

(Jag som nu låg och skrev för glatta livet och kvävde undertryckta skratt, ville få honom att fortsätta surra...)
Jag: Nu drog du bort igen!
Han: De e som att du trycker på nåt.
Jag: Vadå?
Han: först ....... (var ej hörbart)..... osså blir det skitmycket luft.
Jag: Va?
Han: Mm.

(Jag fortsatte retas...)
Jag: Ska ja sluta pussa på dig?
Han: Nä, inge sånt där.
Jag: Va ska ja gö då?
Han: Inge sånt.
Han: Ta't lugnt.
Jag: Är jag inte det då?
Han: Dom tar bort för mycket ibland. För mycket grejer.
Jag: Vad för grejer?
Han: Som gör att allt sitter ihop.
Jag: Sitter vad ihop?
Han: Allihopa. Vi sitter ihop med bilen. .... ja, me lasten.
Jag: Va äre som ska sitta ihop me lasten?
(Han tittar upp, fattar vad jag håller på med, blir som vanligt omedelbart sur.)
Han: Sluta skriv!
(Han vänder sig mot väggen.)
Jag: Får jag inte skriva?
Han: Ja.

Det slutade som oftast med att han blev sur, men det brydde jag mig inte så mycket om den gången. För det där var lite roligt faktiskt..

Kommentarer
Postat av: Karin

Gud vad kul! =)

2010-04-30 @ 23:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0