Lika barn, leka bäst...

Helgens konstaterande, by Wille... "Vilket par vi är...".
Och mer behöver  man egentligen inte säga ;)

Visst, jag har rätt lätt för att identifiera mig med folk.. men vi är faktiskt knasigt lika på flera sätt!! Vi har konstaterat det otaliga gånger förut.. men det blir mer och mer påtagligt för varje dag som går. Konstigare och konstigare grejer. Tex helt out of the blue tänker vi på samma saker, börjar nynna på samma låt, gör eller säger exakt samma saker samtidigt. -Ibland rätt konstiga och otippade saker!
Det är nästan så att det blir lite creepy, för det har ju trots allt inte gått så lång tid sen vi började umgås såhär.... och sånthär brukar ju oftast komma först efter ett tag. Med honom började det väldigt tidigt och det händer så sjukt ofta! Hela tiden.

Jag skulle kunna tro att folk utåt sett kan tycka att vi verkar rätt olika, till sättet iaf.. men då säger jag såhär "döm inte boken efter omslaget". Folk är inte alltid som man tror att de är. Jag gjorde själv det misstaget... och jag är så glad att jag upptäckte hur det egentligen var.
Det finns en Maria i killform. Jag har hittat honom! ;)


Lika (knäppa) barn, leka bäst ;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

""döm inte boken efter omslaget". Folk är inte alltid som man tror att de är." Vet inte hur jag ska kommentera det egentligen.. Men säger såhär, Du Har faktiskt "dömt boken efter omslaget" den här gången. Vill inte låta dum men jag har svårt att acceptera det! =/

2009-05-07 @ 21:56:27
Postat av: Maria

Varför skriver du dig som anonym? Lite svårt att kommentera det du skriver då...



Läs gärna meningen som står efter den du citerade... Jag tycker att den gör din "Men säger såhär, Du Har faktiskt /.../" till en ganska onödig kommentar då...



Har du svårt att acceptera att jag gjorde missen att vara snabb att döma, och visades ha fel? Eller svårt att acceptera.... ja, vad Har du svårt att acceptera egentligen?!

2009-05-07 @ 23:36:13
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Jag tror du missuppfattar.. Har ingenting med "Maria i killform" att göra.. Om du tänker efter kanske du kommer på vem det handlar om.. Jag skrev inte vem det är för jag trodde verkligen du skulle förstå det ändå.. JAG har svårt att acceptera att du dömde honom fel och sen vägrar inse att du har fel!

2009-05-08 @ 12:17:30
Postat av: Maria

Nej då.. trodde inte det var det du menade.

Ursäkta, VADÅ?? "du dömde honom fel och sen vägrar inse att du har fel!". Vadå vägrar inse att jag har fel?

Jag upprepar.. prova att läsa orden som står efter meningen som du citerade! "Jag gjorde själv det misstaget... och jag är så glad att jag upptäckte hur det egentligen var". VAD tror du egentligen att jag babblar om där? Det är ju något jag dessutom säger hela tiden, att det känns så dumt att jag verkligen hade så fel om honom. Att han inte alls är som jag trodde. Att jag åter igen fått en läxa om att jag inte ska vara snabb att döma.

Så vadå "vägrar inse att du har fel!"??

Förklaring, tack.



Eller vänta... "Om du tänker efter kanske du kommer på vem det handlar om". Är det inte Wille som vi snackar om, eller?

2009-05-08 @ 13:00:52
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Maria

Ärsh, säg vem du är istället.. orka gissa.

2009-05-08 @ 13:01:36
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Nej det är inte Wille.. Finns andra killar du dömt lite för fort och som du nu inte kan acceptera.. Du hörde ett bråk i somras och efter det kan du inte inse att du hade fel om honom.. Förstår du nu då? Jag vill inte att andra ska förstå vem det är.. Jag vill bara få sagt att du har dömt ngn annan men inte insett att du har fel.. Du vet iofs allt det här redan.. Men det är svårt att scceptera =/

2009-05-08 @ 13:06:52
Postat av: Maria

VAAAA? Jag fattar verkligen inte. Jag har ingen aning om vem du är, vilket bråk du pratar om, när det skulle vara, vem killen skulle vara. Skicka till min mail. Det här vill jag reda ut...

2009-05-08 @ 16:20:09
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Maria

Okej.. nu är jag med. Så nu tar vi en sak i taget...



Först: HUR HUR HUR i hela fridens dar tänkte du egentligen att jag skulle förstå att du pratade om en helt annan snubbe, när du kommenterar på ett inlägg som handlar om Wille och Mig -och om just det att jag felbedömde honom förut??? Omöjligt.

Inget i din första kommentar ger ju inte ens någon hint om vem du är.. så nädu, det var sjuukt långsökt det där.



Och sen vännen.. alla människor blir inte bästisar. Så är det med personkemi. Jag tycker inte illa om honom. Vi funkar ju bra när vi setts -det har du ju sett själv. Men du kommer aldrig hitta oss sitta gullandes i något hörn.

Gällande i somras... jag har mina åsikter om det jag hörde då, det vet du.. men det måste jag få ha också?! Jag hatar inte honom för det. Shit, folk bråkar. Det är normalt. Och det är inget jag har med att göra. Det är personerna emellan.



Så ditt "du dömde honom fel och sen vägrar inse att du har fel!"... Pssh, fåna dig inte. "Vägrar inse att du har fel!". Det är inte fel bara för att två personer inte blir bästa vänner. Man kan ha trevligt och respektera varandra ändå.. vilket vi har när vi ses.



Så, klart?

2009-05-08 @ 17:27:58
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Kolla mailen.. Skickade dit ist..

2009-05-09 @ 00:07:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0