Julmust.

Inom en halv vecka har denna familj inhandlat TRETTON flaskor Julmust!
13 st x 1,4 liter=18,2 liter

Det är helt normalt!
Så du vet...



Detta år känns det mesta nästan sådär astrid-lindgren-saga-idylliskt som det bara går!


Julklapparna är färdiga.

Rummet är städat.

Julgranarna är huggna och väntar på att få komma in.

Pepparkakor bakade och garnerade.

Apelsiner med nejlikor är gjorda.

Knäck, kola och ischoklad är i sina formar.

Glögg och pepparkaks-fika.


Det har dessutom snöat massor!
Jag har varit på snöpromenad med tjocka snöflingor lugnt fallande i mängder från en mörk och vindfri himmel. Jag har pulsat länge i fjäderlätt snö utan att bli det minsta kall eller blöt. Jag har gått på en kylig förmiddagspromenad med solen i ansiktet, bland snötäckta träd och utan ett moln i sikte.



Jag kommer vara sådär perfekt redo och färdig när julen kommer :)




Några små negativa vibbar:
Jag har haft ont i huvudet varje dag senaste veckan, inklusive ett (lättare! -tack gode gud) migränanfall. Av ren envishet har jag nu börjat vägra att knapra piller. Jag får ta om jag vaknar mitt i natten och verkligen inte kan sova för att jag ligger och vrider mig.
Jag äter, jag sover minst 9 timmar varje natt (oftast mer)... Vad beror det på? Suck.
(Fick kallelesen igår för nästa sjukhus-besök. Ännu ett... Tack Sverige för frikort, vilket jag har i både besök och medicin! Utan det hade jag varit pank sedan länge.)

Mormor ligger på sjukhus och kommer max att kunna vara med under några timmar på julafton.
Ni som känner mig vet hur mycket det här påverkar mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0