Karlstad.

Först och främst! --> Jag mår bättre! :D Så underbart skönt! Som att vakna lite till liv.
Varje steg framåt är underbart :)
- - -

Idag åkte jag, Lina E, Ida och Hanna till Karlstad för att shoppa lite. Premiärbesöket för mig :)
Var tuungt att gå upp när klockan ringde. Fest här igår och jag kom inte i säng förns vid halv fyra. Smart tänkt när man vet att man ska upp 08:30..!
Jag hade gjort i ordning en lista på saker jag visste att jag behövde köpa. Det blev några små impulsprylar också, såklart, men faktiskt inte så många! :D duktig maria.
Började på Åhlens och Mitt i City...
- Hittade av en slump The Woods av Harlan Coben på 50% rea. Ingen aning om vad det är för bok, men han är en av mina favoritförfattare.
- Nagelsax och pincett. Mina norpades av engelska kontrollanter på Heathrow förra året. Dumt.
- Jag har i evigheter letat efter nån stickad tjocktröja.. hittade en idag! :) Woho! Brun, lång sak med knappar. Svinmysig!
- Köpte även nåt jag vanligtvis inte köper annars -> en sjal. Vuxenpoäng. Svart, diskret, och jättefin!

Sedan åkte vi till IKEA. Där blev det lunch, och sedan en himla massa grejer! Blev riktigt orolig för hur det ens skulle vara möjligt för mig att ta mig hem med allt, utan bil..
- stor vit golvlampa 1,5m,
- 17pack plastburkar i olika storlekar
- superfula lila tofflor för att ha i Rektorsgården (alla köpte ett varsitt par ;P),
- krokar man 'fäster' över dörrar
- 3 handdukar att ha på golvet i badrummet (kostade 2:-/st!!)
- skohorn
- 3pack ramar,
- trevåningsställ till badrummet för flaskor o dyl,
- och det bästa --> en stor, grön fin växt! (Döpt av Ida till "Tjechov"). Har faktiskt saknat att ha nån växt! Skötselrådet på denna passar mig utmärkt: "Placeras i halvskugga, ej i direkt solljus. Vattnas sparsamt, låt jorden torka ut mellan vattningarna. Näring Ge näring 1 gång/månad".
- Och såklart.. en kruka, i form av en mini plåthink.

Tack vare IKEAs stora blå plastsäckar, samt lite bärhjälp fick vi med oss allt -även mitt! ;)

Ett stopp på Hemköp innan vi åkte från Karlstad, för en stor kasse mat.. däribland ingredienser till Teriyakigryta.
Japp, blev än mer att bära :S

Tung, dyr men Kalastrevlig dag! :)




Väl 'hemma' satte jag igång och lagade Teriyakigryta. Det gick sådär... smakade inte riktigt som det ska. Fick lite hemlängtan också under tiden. Kändes knepigt att laga det utan Johannes. Det är ju liksom lite Hans rätt, det där. Men han skulle då iaf inte kunna klaga på att det inte var tillräckligt starkt ;P Klämde nog i lite väl mycket med Sambal Oeleken ;P
Avslutade med att göra av med mina snart utgångna ägg på en sats mini-kladdkakor. Dom blev lite misslyckade (konsistens som fina luftiga muffins istället för kladdiga kladdkakor :P). Skumt.


Blev lite väl sent igår, så borde nog ta o sova igen lite sömn nu tror jag :)

Kommentarer
Postat av: Nicole

Duktig du är som bakar =)

De närmsta i bakväg jag har gjort sen jag flyttade till Stigslund är pannkaka =P

Men en viss Daniel har sagt att han ska göra en smörgåstårta tills han fyller år...Tror vi på det???

2008-09-14 @ 11:00:40
URL: http://nirrban.webblogg.se/
Postat av: Maria

Haha ;) Åh, smörgåstårta gott! Hm.. ge honom en extra puss och två extra kramar varje dag.. då kanske ;P

2008-09-14 @ 11:07:01
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Mediumkocken

Glömde jag skriva ned det viktigaste av allt?Teriyakigryta blir inte riktigt samma sak utan "the touch of Johannes" ;)

2008-09-19 @ 16:38:48
Postat av: Maria

Nä, det var inte samma sak utan dig..!



"No no, me no bigkock. More like mediumkock ;p". Du är då bra knäpp du ;P

2008-09-21 @ 00:54:30
URL: http://maha.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0