Skitbil!! -IGEN!

Igår råkade jag dubbelboka mig genom att tacka ja till en 23-års fest och en dubbel 25-års fest. Jag kom fram till att jag skulle gå på den ena först, den där dom ändå skulle på krogen vid 23:30, och sen åka till den andra :)
Mamma fick mig att lova att ta bilen. Okej okej.

Med tanke på häromdagen tankade jag ordentligt innan vi åkte -så att det inte skulle få för sig att det inte fanns nån soppa.. och sen åkte jag o Lollo till Alex för att kolla på melodifestivalen. (bra att nordman gick vidare.. den låten tycker jag faktiskt om.. men synd att inte térése gick vidare.
Tre damer i en lägenhet, varav två onyktra.. haha.. vi kom inte iväg till Mange förns vid 22:30, Så där hann vi alltså inte vara speciellt länge. Synd, men ojoj va kul vi hade! hahaha.
Maria & Johannes = Singstars dreamteam!

image120
Lollo, Axel, Maria, Johannes, Nisse. På fötterna: Kim o Angelica

Axel slår mig på Elvis
(inte helt oväntat ;P)
Lollo försöker sabotera blått lag, genom att kittla sångerskan... buuu!
..men jag håller minen! -och byter plats :P

"Maria, titta hit!". Huh?! :S

Efter att ha agerat taxi till Heartbreak för två frusna gossar, åkte tjejtrion till högskolan. Till Beastie och Tommies 50års-fest. Mötte brorsan där :) Alex började må lite tjyvens efter ett tag, så hon åkte hem, stackarn. Vi var kvar till 01 då dom slog igen portarna.

(Bilen):
Just som vi står utanför Lollo, tittar jag på istrumentpanelen och konstaterar att batterilampan slocknat. Skönt. (Den har inte lyyyst, men har synts svaagt under mer eller mindre hela kvällen - oroväckande). Sen tänds ABS. Huh? Därefter lambda lampan och oljelampan. Sen dör all aktivitet på instrumentpanelen. Några sekunder senare dör även bilen. W-H-A-T? Idiotbil. Den tycker verkligen inte om mig...

Jag väntade några minuter, sedan tänkte jag kanske kanske den startar. Den gjorde det!!! Lollo och jag sa ett snabbt hej då -jag ville hinna hem innan den la av igen! Jag tog småvägarna, ifall den skulle stanna igen. Jag hann bara 300 meter så hände samma sak igen. Jag väntade några minuter och hoppades.. hoppades. Startade.... världens motvilligaste start, men den gick igång. I "backen" på min väg la den av.. men jag hade gasat upp när jag såg abs-lampan, så jag hade preciiiiiis så mycket fart att jag kunde rulla upp på vår infart. Jag hamnade liiiite för nära muren, men det regnade ute och jag kunde inte använda vindrutetorkarna.. så det var lite av en chansning vart infarten var. Haha.
Nu ska den få va ifred och vila, så får pappa pyssla om den när han kommer hem.

Den tog mig dit jag ville igår, och jag kom ju hem med bilen! Så jag är ändå nöjd.

Kommentarer
Postat av: alex

men åh vilken dryg bil! haha fy fan hur jag ser ut då! ;) ja jag ääägde ju elvis ja! ;o) hahahaha

2008-03-09 @ 15:04:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0