Insikt

Jag funderar ofta och försöker analysera mig själv.. och jag har funderat en del på detta fenomen som hände några gånger när jag var singel:
Jag får kontakt med en kille, vi umgås, han faller för mig, han vill att vi ska övergå till något mer men jag vill inte, det fortsätter så. Sen ändrar han åsikt, (han vill inte att det ska bli mer), och reagerar jag. kan jag tycka att det är jobbigt, känna saknad och nästan känna att jag helt plötsligt är intresserad. Men handlar det verkligen om känslor då?
För om han skulle återgå till att han vill ha mig... skulle jag då återgå till mitt "Nej":ande? Mja. Risken för det är nog väldigt stor.
Så vad är då detta?

Jag har en teori om att det handlar om Separationssvårigheter.
Jag vill ju inte mer med den killen... men när han mer eller mindre tas ifrån mig -utan att det är jag som bestämt det- reagerar jag.

Jag kan även ha svårt att slänga saker/prylar. Jag tror att jag har en rädsla att jag ska komma att sakna något som tagits ifrån mig. Killar, tröjor, bekantskaper.. jag tror att det är samma med allt.
MEN jag kan vara en jävel att rensa också -fast det kommer i vågor och inte speciellt ofta. Men då är det ju JAG som bestämt det och jag är med på att det ska ske. Det jag vid de tillfällena rensar ut känns som en befrielse....

Teckning av Sara Hansson

Kommentarer
Postat av: Kloker

PRECIS sån är jag med! Varför blir man sån? Det suger.

2009-11-10 @ 01:06:54
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Maria

Bra fråga! Men det var en uppenbarelse att plötsligt komma fram till det här och kunna formulera det i ord. Nu måste jag försöka bearbeta det och få bort skiten på nåt sätt. Kanske jag ska börja med att kasta saker som jag vet att jag inte använder, men har svårt att göra mig av med? :/

2009-11-20 @ 00:27:48
URL: http://maha.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0