Dream a Dream

Min nya favoritlåt
Jag som började lyssna på Billy Gilman för snart 10 år sen.. hur kan jag ha missat denna underbara låt?

(den som la in klippet har klantat sig så att bilden är nån sekund efter ljudet)




Jag får nästan magont när jag hör sånthär, ser duktiga dansare, duktiga violinister osv.
Magontet är avundsjuka och djup ånger!
(Nu får man inte egentligen säga så som jag tänker säga) men hade jag tagit tag i något och kämpat sen jag var ung, så hade jag kunnat vara lika duktig. Jag har hört Maria-har-potential-snack hela mitt liv, men ALDRIG NÅGONSIN gjort någonting med något. Förutom första året då jag spelade fiol, har jag aldrig övat! Jag till och med slutade helt med att dansa redan på mellanstadiet. Jag började heller inte sjunga förns sent -gymnasiet, tror jag det var.
Detta ångrar jag bittert!
Oavsett hur många lärare/auktoriteter jag träffar, oavsett hur många gånger jag ångrar mig, så ändrar jag mig ju aldrig heller. För ett par år sen tog jag några lektioner för Carina Portnow och hon var helt lyrisk över min röst. Hon tyckte att jag skulle ta halvår/ett år och öva och sen gå Operautbilningen i sthlm -ingen annan var bra nog för mig, sa hon. Problemet var nämligen att jag har NOLL teknik. Det sa hon rätt ut. Teknik är något man måste öva, och DET är något man faktiskt KAN öva också.
Jag blev jätteglad av hennes otroligt fina beröm, kände mig nästan lite mallig över min enorma potential! Men men men gjorde jag någonting av det? Nej!

Sen kom jag in på musikteater. Ett bra tillfälle att ta tag i detta lära-sig-sjunga-ordentligt, eller i alla fall få in lite "öva"-rutin... men övade jag ens DÄR?
NEJ!
Pinsamt att säga, förlåt till mina gamla klasskompisar, men jag övade EN GÅNG på egen hand!
EN.

Konstigt att jag inte är bättre än vad jag är? Nej.
Snarare konstigt att jag kan någonting över huvudtaget. Nästan lite orättvist mot de som faktiskt övar, att jag var en av dom som fick flest solon i våra projekt.

En av anledningarna till att jag inte övar är nog för att jag tänker att "jaha, och vad skulle det här hjälpa att jag står här nu?".
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QuymNdkUc3E&hl=sv&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/QuymNdkUc3E&hl=sv&fs=1&color1=0x5d1719&color2=0xcd311b" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0