Vad vore en bal...

... på Geijerskolan. I morgon :)

Inte svårt att gissa vem jag ska gå med ;) Men det bestämdes faktiskt innan vi blev tillsammans.
En lunch i mars, (Wille var på turne med rock):
Jocke: "Är ni tillsammans nu?"
Jag: "Lugn nu va.."
Johan: "Man kan väl säga att ni är ordentligt på g. Dom ska gå på balen i alla fall".
Huh? Vad?
Jag: ”Jaså, ska vi? Har han sagt det?”.
Johan: ”... ja..”.
Jag: ”Jaså du, det har han då glömt att säga till mig

Jag sms:ade direkt till Wille.
Jag: "Så vi ska gå på balen ihop?"
Wille: "Ja de tycker jag att vi ska göra."
Jag: "Johan sa det till jocke vid lunchen 'Dom ska gå på balen'. Jag: 'Jaså, ska vi? Har han sagt det?'. Johan: '... ja..'. Jag: 'Jaså du, det har han då glömt att säga till mig' :P Du har inte frågat.."
Wille: "Hehe.. Jag har säkert sagt typ att ja hoppas på de men då frågar ja nu.. Vill du gå på balen med mig maria? ;)"

Så bestämdes det.. Romantiskt och bra -via sms :P



Lite roligt är att tre av fyra basister på rocklinjen ska gå med en varsin dam från Musikteaterklassen; Jag och Wille, Lina R och Djilali och så fick jag Lina E att fråga Albin. Wiho!

När jag föreslog för Lina att hon skulle fråga honom, sa hon direkt "Nej men det kan jag inte!". Nehepp?? Jag gillar henne och jag gillar honom, och dom kan ses utan att slåss.. So why not? ;) Jag påpekade att Albin är ju typ en av världens bästa killar, och att det är kul att gå som vanliga kompisar. -Jag gick ju på två baler med Robban, som jag aldrig varit något annat än kompis med, och vi hade skitkul.
Jag sa "Men gå med Wille du, så går JAG med Albin då!!". (-fast det ville inte Wille).
Sen sas det inget mer om det... men bevisligen tog kvinnan tydligen sitt förnuft till fånga och smsade i fredags. Bra där! Lördag morgon mötte vi honom efter frukost, och då sa han Ja. Åh, va kul! :D Kan inte misslyckas med en sån kavaljer! Dom kommer se så fina ut ihop :)

Känner mig faktiskt nästan lite stolt över det. Får jag det? ;D Jaa.. det måste jag väl få?
Mycket bra idé, Maria! Mycket bra! -klappar-

Wille och Albin, mina favoritpojkar på det här stället -fast på lite olika sätt, givetvis. Och nu har Kloker och Toker lagt rabarber på en varsin. Inte illa pinkat av oss, måste jag säga!

Kommentarer
Postat av: Kloker

Hm, lagt rabarber var väl kanske lite att ta i va...

2009-05-28 @ 01:32:12
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Maria

Blåbär då? Fast "lagt blåbär" låter bara konstigt.

2009-05-28 @ 11:11:37
URL: http://maha.webblogg.se/
Postat av: Anonym

mm, roligt när han kommer med förslag också.

2009-06-02 @ 19:22:51
URL: http://lovizasmamma.blogg.se/
Postat av: Kloker

Hihi, nu kom jag att tänka på en grej som var på radion i somras, de ringde till polisen och sa att "det är någon som har lagt rabarber på min cykel", polisen frågar typ när han upptäckte att cykeln var borta osv, och snubben bara "nej nej, alltså jag kommer inte åt att låsa upp den ens för någon har lagt rabarber på den". Sen gjorde de en liknande grej med att "någon har lagt vantarna på min bil"...

2009-06-06 @ 21:29:59
URL: http://goldielocks.blogg.se/
Postat av: Kloker

Håller för övrigt med om att lagt blåbär låter en aning märkligt. Lagt jordgubbar kanske?

Nej, det var nog inte heller någon bra idé...

2009-06-06 @ 21:31:42
URL: http://goldielocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0