Det här Suger

Det här suger!

Lina blev orolig för mig i förrgår efter att hon kommit med lunch och middag och sett mig raggla iväg mot köket -för att hämta en gaffel- samtidigt som jag höll mig i väggen. Hon var rädd att det var nåt annat än flunsa/förkylning, som TSS eller någon fästing-sjukdom, eftersom jag sjuknade in så läskigt snabbt. Hon sa åt mig att ringa sjukvårdsrådgivningen.. så jag gjorde som jag blev tillsagd!

Där sa dom åt mig att åka till närmaste vårdcentral.. vilket för mig betydde Munkfors. Fick tid igår. Tattarställe!!!!! Motsatsen till effektivitet. Latare jävlar får jag leta efter. Jag fick tex vänta i 30 min på att få ta ett halsprov.. samtidigt som jag hörde vad sköterskorna gjorde inne på labbet. Dom pratade om familjer, skvaller och mozarellaost. Sen sa någon "du har en patient där ute". "OJ!" sa sköterskan och kom utkilande. Bedrövligt!

Jag har inte halsfluss, som dom trodde, utan flunsan. Som jag trodde då. Distriktsköterskan sa åt mig att vila och inte gå i skolan resten av veckan. När jag då protesterade, skällde hon på mig. I tisdags kunde jag inte hålla balansen utan att hålla i mig, så då var jag tvungen att erkänna att jag inte var fysiskt kapabel att ta mig någonstans.... men idag tex kan jag ju ta mig överallt av egen maskin. Visst, jag är långsammare än vanligt, ingen reaktionsförmåga, ingen hör knappt vad jag säga (whats up with that, btw?) osv. Men då anser jag att jag borde ta mina ben och gå på lektionerna också.
Detta fick jag en uppläxning över. Okej, jag var på rummet idag... men imorgon.. hur ska jag ha tålamod att vara på rummet? Jajajaaa, jag är inte frisk.. men jag blir ju faktiskt bättre för varje dag! Sådeså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0