Torsdag

Michael Jackson. Jag missade tyvärr större delen av begravningen, för jag var tvungen att sova innan sommarens första nattskift började, men jag såg slutet. Bland annat när dottern talade. Då blev jag blöt i ögonen. Herregud. Vad övergivna dom måste känna sig.. dom hade bara honom.
Det har ju gått dokumentärer, konserter och dyl på tv i mängder. Mycket hade jag redan sett, men jag tycker att allt tyder på att han var som ett stort barn. Aldrig helt vuxen, eftersom han aldrig fick vara helt barn. Neverland, statyerna, tavlor med han själv målad som kung och riddare.. som om han försökte uppleva barndomen på nytt.
Dessa pedofil-anklagelser har jag aldrig trott på, och det gör jag inte nu heller. Han var nog tacksam att anmäla, mycket pengar och lätt eftersom det var så allmänt känt att han älskar barn. Anmälning nummer två trodde nog att de skulle få luft under vingarna tack vare den första anmälningen.
Michael Jackson var i samma storhets-klass som Elvis var på sin tid. Undra vem som kommer komma härnäst, men det kommer hur som helst inte bli lätt att efterträda denna stjärna...

Regnet bara öser ner. Vilket. Sjuhelvetes. Regnväder. Imorse kunde jag knappt sova. Jag slängde mig upp stup i ett för att titta ut genom fönstret. -för att se så att kaninburen inte blåst sönder. Efter tre oroliga sms till mamma, flyttade hon in honom i uterummet.

Börjar jobba om två timmar. Borde man inte bli mer och mer van med gegg, bajs, slem, lukter osv, ju mer man jobbar?! Det här är tredje sommaren för mig och jag är mer kräsmagad och mer tvätta-sprita-tvätta-sprita än någonsin. Detta har varit otroligt lärorikt, men det är inte mitt framtida yrke! Nope thank you! Skulle väldigt gärna vilja ha antingen ett sjukt-välbetalt-jobb-så-jag-kan-betala-av-studielånet, eller ett butiksjobb nu. Faktiskt! :)

Besöka Wille. Måndag sätter jag mig på tåget, för hundrasjuttifemte på ett år. Jag kommer inte att kunna åka någonstans efter den 16 Juli och fram till resan, så det är bäst att passa på nu. Ja just ja.. det är inget nytt, då det beställdes i maj.. men den 16 Augusti ska vi till Grekland. Tror du att jag längtar? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0