2008 - Året som gått


1. Var 2008 ett bra år för dig?

Inget ont som inte har något gott med sig. Det får spegla året på sitt eget sätt.
Det var ett händelserikt år! Ett av de kämpigaste någonsin! Men det har även funnits mycket lycka och kärlek av olika sorter. Och vad what doesn’t kill you, makes you stronger! -eventually.

2. Vilken var den bästa stunden 2008?
Oj. Sånt är så svårt att komma på såhär spontant...
När mamma och pappa mötte mig på tågstationen senast, är ett av dom i alla fall. Det av anledningar jag håller för mig själv.
När Lollo överraskande kom hem till min födelsedag är ett annat. Hon använde en av hennes två tillåtna lediga dagar (dom får inte missa mer än 2 obligatoriska föreläsningar), åkte hela vägen med byten och allt från Umeå för att vara här i två dagar.

3. Vilken var den värsta stunden 2008?

Onsdagen 16 Juli 2007 vid lunchtid. Den behövde jag inte fundera på.

4. Var var du när 2008 började?

På Heartbreak i Gävle.

5. Vilka var du med?
Alex, brorsan, Stefan, Nisse, Johannes och Mange.

6. Var kommer du att vara när 2008 slutar?

Antingen i Lollos stuga, eller på en fest här i stan.
Det blev hemma hos Systrarna Pers.

7. Vilka kommer du vara med?
Lollo, Johannes, systrarna Pers, Mange, brorsan, Johan.

8. Höll du dina nyårslöften 2008?
Det var inte så svårt. Jag hade inga.

9. Har du några nyårslöften för 2009?
Nope..
Att aldrig sluta försöka bli en bättre människa kanske..

10. Blev du kär 2008?
Ja, kanske. Jag förnekade det länge.. men jo, jag tror faktiskt det.

11. Om ja,  i vem?
"Det luktar fisk".

12. Om ja, vet de om det?
Jo, jag tror det.

13. Är du fortfarande kär i dem?
Nä, tror inte det.

14. Ångrar du det?
Ångrar om jag fick känslor? Det är inte ofta som det händer för mig. Men i det här fallet skulle jag kanske aldrig besvarat känslorna, för det förstörde en underbar kompisrelation.
Men nej.. jag gillar inte att ångra saker. Man lär sig alltid av saker. Och även om det bara var tillfälligt var det en härlig tid, många fina minnen. Jag ångrar det inte! Det var värt det.

15. Gjorde du slut med någon 2008?
Beror på hur man ser det..

16. Fick du några nya vänner?
Många <3

17. Vilka är dina nya vänner?
Ska jag radda upp dom?! Känns ju så bra när man senare inser att man glömt någon :/ Mina grabbar och allt o alla de fört med sig, och de på Geijerskolan.

18. Vilken var din favorit månad 2008?
Maj!

19. Åkte du utomlands 2008?
Yepp. En vecka till Kreta med familjen. Underbart skön resa –förutom att jag blev rysligt sjuk med feber och sånt.
Premiär-besök på Gotland också. Är inte utomlands, men ärsh :)

20. Hur många länder åkte du till 2008?
Grekland.. that’s about it.

21. Förlorade du någon nära 2008?
Ja.. men inte så som frågan kanske menar. Folk måste ju inte dö för att man ska förlora dom. Saknade kan vara enorm ändå..

22. Saknade du någon under 2008?
Ja!

23. Vilken var din favoritfilm 2008?
Twilight!!

24. Vilken var din favoritsång 2008?
Ojoj... sånt är så svårt att svara på!!
Bryan Adams - Brothers Under The Sun
Six was Nine - Drop Dead Beautiful
Dead by April - Losing You
Josh Groban - So She Dances

25. Vilket var ditt favoritalbum 2008?
Hm.. Josh Groban - Awake eller något av Falconer's album.

26. Hur många konserter såg du 2008?
Inte en enda.

27. Favoritkonsert 2008?
Svårt att ha en favorit om man inte sett nån.

28. Drack du mycket alkohol 2008?
Mer än nåt annat år tidigare! men jämfört med mina jämlikar – Njä.. då dricker jag väl aldrig speciellt mycket.

29. Tog du mycket droger 2008?
Inte ett dugg. Snusade dock för första gången i mitt liv. Tjejsnus.

30. Hur många hade du sex med 2008?
Alla? Ingen?
Det om nåt är helt min ensak!

31. Gjorde du något du skäms för?
Finns det nåt jag Ångrar? Ja.
Skäms för? Det också.

32. Vilken var din största lögn?
Kommer inte på någon. Jag ljuger inte så ofta. Skulle vara på frågor om hur jag mår då.

33. Vilken var den värsta lögnen någon sa till dig?
Det vet jag inte.

34. Behandlade du någon dåligt under 2008?
Vid ett tillfälle blev jag arg och tog i lite för mycket i det jag sa. Det skulle jag gjort annorlunda om jag kunde.

35. Behandlade någon dig dåligt?
Ja.

36. Hur mycket pengar spenderade du 2008?
Alldeles på tok för mycket!! (Finns det nån som svarat "alldeles för lite"?)

37. Vilken var din stoltaste stund?
Jag var ganska mallig efter mina två auditions då den första skolan gav besked under själva auditionen, och den andra skolan ringde en timme efter att jag åkt därifrån -för att meddela att jag kommit in :)

39. Om du fick gå tillbaka och ändra något, vad skulle det vara?
Ett sms jag skrev i Januari. Jag skulle ha uttryckt mig annorlunda...
Jag skulle agerat på annat sätt i början av sommaren. Och under sommaren också för den delen.

40. Vad är dina planer för 2009?
Jag ska gå klart på Geijerskolan. Överleva vår kommande Krogshow. Jag hade planer att Bartenderkursen på Mallorca, men jag har bestämt att skjuta upp det ett år. Som planerna är nu ska jag jobba i ett år. Ekonomiskt vore att jobba och bo hemma, men får jag inget jobb som jag vill ha här sticker jag nog iväg någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0