Krogshowen

Onsdag 21/1-2009 har vi premiär på Munkfors Förenings & Konferens Center


I fredags hade vi ett genrep inför skolan på kvällen som jag har varit så sjukt nervös inför! Spänningshuvudvärk några dagar innan, magen i totalt uppror, nervositetsfrossa när showen började och sånt trevligt... men jag överlevde! Det gick inte så bra som jag hade hoppats på, men det kunde helt klart gått sämre. Det var inte perfekt, men okej!

Att det gick så pass är faktiskt mycket tack vare min duett-kompis.
När han började lägga sig i när vi repade och ge mig jättebra sångtips, säga vad han tyckte var bra och (framför allt) det han tyckte var mindre bra osv.. då fick jag ett helt plötsligt ett helt annat förtroende för honom. -I och med det blev hela skådespelsbiten så mycket enklare också.

Jag har nämligen haft lite bekymmer med den här duetten (balkongscenen från West Side Story). Pussande, gullande och sånt. Jag slänger mig inte ens över killar jag är intresserad av vanligtvis.. så att vara sådär med en vanlig klasskompis inför folk på en scen. Det har varit en utmaning för mig! Men det blev/blir bättre och bättre. Kärare och kärare ;)

"Det gnistrar mellan er"
har vår lärare sagt. Det är då inte fy skam som beröm! :)


Bästa repet var helt klart i onsdags! Lina E som var på övervåningen under tiden sa "Wow!" om sången efteråt, och själv blev jag så medryckt av hela scenen att jag blev helt knäsvag och dimmig i huvudet. Ojoj. Kändes nästan som att jag skulle varit förälskad på riktigt. -Coolt att man kan ryckas med så mycket!
--> SÅ ska det vara på de riktiga föreställningarna sen! :D

Men det är inte bara jag som rycks med! :P
"Den där pussen var magisk" "Jag blev nästan lite kär i dig där" är bara ett par kommentarer min käre motspelare kläckt. Faktiskt väldigt kul att höra, för jag vill verkligen göra den här rollen bra!!
Under ett av repen i fredags blev han så till sig i trasorna att han körde lite egen improvisation och drog mig intill sig och pussade mig på helt fel ställe. "Jag blev så jävla sugen på dig" sa han efteråt. Haha! Jag blev så himla paff och började skratta. Hade lite svårt att komma in i sången igen sen!


Jag har hört och förstått att det finns en o annan som skulle vilja haft min roll -som också vill pussas lite såhär i vintertider. En tjej som faktiskt frågat x antal gånger tidigare utan resultat, fick till slut en puss i förra veckan. Men det var en sån snabb liten kycklingpuss att hon blev missnöjd. Dagen efter hörde jag honom säga till henne; "Du blev ju bara så sur av att jag pussade maria, så du fick en för att du skulle sluta tjaja. Jag ville ju inte egentligen!".


What can I say... Welcome to Geijerskolans Musikteaterklass!


("Våran klass är så incest.. det gillar jag!" -Lina R)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0