Tunika!

Som vanligt väckte mamma mig. Dryg som en 10 årig lillasyster! -fast faktiskt lite rolig också. Hon gav sig inte, så till slut var jag vaken -men jag låg kvar och drog mig under mitt varma täcke! Plötsligt hörde vi en rejäl bas någonstans utifrån. Vanligt förekommande fenomen på gatan för något år sen, men det var länge sen nu. En tanke slog mig. Men näää.. inte kunde det vara han.. haha.

Nyfiken som jag är ragglade jag mig upp för att kolla om det var grannen som skaffat ny bil. Då...

Plingelingelingelingelingelingeling!!!!

Päronen tittade frågande. Vem är det? Dom frågade om jag väntade nån. Det gjorde jag inte, men.. hm..

"Men jag vet en person som gillar bas i bilen och som alltid brukade ringa på sådär" sa jag. Det MÅSTE det vara! Kan inte vara någon annan. På med ett par braller och öppnade. "Galna människa!!". Typ åtta månader sen sist, men Tommy var sig då precis lik :)

Han hade igår sagt att han eventuellt tänkte åka till Tunika idag, men sånt brukar ju aldrig bli av. Vi skulle höras idag, så jag smsade "Jag är vaken" när jag vaknade. Antog att jag skulle få svar "Nej, kan inte idag" kring kvällen, eller nåt.. så jag tänkte inte mer på det. Tji fick jag. För tydligen hade han då bara klivit upp, klätt på sig och åkt till mig direkt. Knäppskaft! Jaaaaahapp. Ett "Ja, vi kan åka till Tun nu direkt om du vill?!" hade varit bra :P haha. Jag fick 5 min på mig att klä mig och så. Vi åt även lite frukost innan vi stack, eftersom ingen av oss gjort det.

ÅÅÅH va kul det var att se Tunika igen <3 Älskade vovvsa! Hon har blivit en liten tjockis och hon var ännu stillsammare än sist, men innan hon kom till den här familjen var hon några veckor hos en elak sate. Stackars Tun! Jag har fått berättat för mig om hur dåligt hon mådde efter det. Vännen. Men hon börjar vakna till liv igen nu :) Verkar vara en bra familj!
Vi gick en liten snöpomenad med henne :D När vi kom tillbaka efter promenaden var jag djupfryst och genomblöt om brallerna.. för någon hade skickat både mig och Tunika i snön stup i ett!

Efter det åkte vi till valbo för jag skulle köpa en kudde på IKEA. Gick även en sväng till InterSport där det blev ett par shorts var för oss inför sommaren (Rea 50%). Pinsamt nog valde vi identiska sådana! Men skit samma.. folk får väl tro att vi är ett gammalt par om dom tycker det är kul, eller så vi får låta bli att hänga i sommar bara :P Införa säsongsstyrt umgänge. Haha.


Lovet har gått alldeles för fort! :( Men blir jag lite mer övertalad, så kanske jag åker hem en sväng när Mange fyller år om ett par veckor. Så.. vad jag man hitta på nu då.. sista kvällen i Gävle för denna gång...? Hm...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0