Jag 21 år! =)

Fy satan vad jag är trött..
Jag, mitt dumma arsel, fastnade vid datorn igår till 04:30am (fredag morgon). Satt på msn samt hittade en ny blogg där jag fastnade helt. Inlägg efter inlägg. Gick nästan av bara farten, och till slut hade jag läst blogginlägg skrivet av samma människa tills från typ 3 år tillbaka. Men jag klagar inte.. Personen skriver bra och lättläst. Och jag häpnades över hur mycket av det han skrev som jag kände igen mig i..!

Efter 3 timmars sömn ringde alarmet --> Morgon! Full skoldag 8:45-15. Trött? Nähää..



Jag fyllde år i helgen som var, och det finns bara ett ställe jag vill fira min födelsedag --> Hemma med familjen! Så i fredags (26/9) åkte jag hem och var kvar tills i tisdags :)

Ibland är det extra roligt att fylla år.. speciellt när man blir firad två dagar i rad :)

På lördagen hade grabbarna fixat fest till min ära :) Var tänkt först att det bara skulle vara en liten mysigare variant med bara de vanliga.. men när vi fick låna en lokal, bjöds det in några fler. Inte så jättemånga, men någon extra här och var.
Kvällens överraskning var när jag kom till lokalen och Lollo plötsligt hoppade fram! Det var sagt att hon tyvärr inte skulle varken hinna eller ha råd att åka hem. Men hon gjorde det ändå.. hon tog ledigt fredag och åkte hem över helgen.. för min skull! :) Det värmde enormt, ska du veta! Sötnos <3
Bara att hon kom gav mig så mycket :D Men jag fick även detta:
    

CDn är jättebra!
Men jag älskar texterna som hon skriver till mig än mer <3


Av de andra fick jag:
Bailey's Mint (Alex), BIBELN - en bok om mina vänner (Johannes), Midori (Pers), Toblerone (Mange), DVD med Pippi-avsnitt (Karin), 2 sjalar och Lejonkungen DVD (Mattias).
TUSEN TACK Sötisar!!! <3
Alla sakerna hade något som jag älskar --> De var personliga!
För mig är personliga saker värda mer, än sånt som kostat stor summa pengar.


Söndag --> Maria 21 år! :D
Inleddes med den vanliga, och viktigaste, uppvakningen på morgonen! :) Det var från början tänkt att det sedan bara skulle vara fika med familj och släkt, men några kompisar som kom över ändå. Däribland kom Robban som jag inte sett på evigheter! Jättekul! :D

En bra födelsedag!


Tiden går fort när man har roligt. Men jag lyckades ändå hinna med en undersökning på Hälsocentralen för mina knän, ett besök hos frissan, lite shopping, packa, fika hos Karin, spelkväll, samt två svängar till badet. Allt innan jag tog tåget 13:06 på tisdagen.
Yes, jag motionssimmade! Det är sant.
Om det var något jag, utöver familj och vänner, började sakna enormt i Ransäter så var det vatten. Speciellt att simma under ytan. Jag har blivit inspirerad att börja röra på mig lite, så därför tänkte jag att lite simning skulle vara utmärkt -spec med tanke på mina knän som inte är 100% bra än. Så på måndagen åkte jag och Johannes. Jag har aldrig av eget initiativ motionssimmat förut, så mina förväntningar på mig själv var minimala. Jag kan ju knappt simma ordentligt! Men när jag plötsligt hade simmat 40 längder (1km) utan att känna mig det minsta trött, och såg att Johannes dessutom hamnat 2 längder efter mig.. blev jag så stolt över mig själv och så sporrad att jag övertalade mamma att hänga med mig vid 07:30 på tisdag morgon och simma igen.
Det var dock inte lika kul. Kanske för att kvinnan simmar som ett jehu.. och att 08:00 var liiite väl tidigt för träning för mig :P Jag är alldeles för ovan! -än så länge iaf. Ooch det kaan ju hända att kilometern från dagen innan trots allt tog ut sin rätt på mig.

Sedan var det dags att lämna mitt kära hem för denna gång. Men det var ingen fara, för jag kommer tillbaka igen för höstlov om bara tre veckor :) Plus att när jag uttröttad, efter 7 timmars seg restid, kom till min rumsdörr såg jag detta:
Tack Vännen! Va söt du är!
(Vad som stod på kortet är mellan mig och skrivaren ;P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0