Höstlovet.

Veckan efter maskeraden tömdes skolan på folk. Alla (nästan) åkte hem. 24/10 18:58 stod det på min biljett. Vi hade tagit bussen 17:25. Jag var i Gävle 25/10 01:45. - - Segt? Svar ja.

Simon och jag upptäckte att vi hade jättemuppiga biljetter..
Från Karlstad åkte vi båda med tåg 648 mot Stockholm. I Hallsberg hoppade Simon av för att vänta en timme på tåg 76 mot Östersund. Jag åkte dock hela vägen till Stockholm. Sedan var det min tur att vänta, i nästan två timmar, på tåg ---> 76!!! På vägen till Östersund gick det tåget ju förbi Gävle. Så vi följdes åt, åkte på exakt samma tåg.. men hade inte likadana biljetter.

Efter 8 timmar och 20 minuter på resande fot, var jag ändå hemma på Gävle Central! :)


Mitt höstlov inleddes med att jag, Johannes, Mange, Alex, Karin och Anders först gick ut och åt, och sedan samlades upp hos en aningen motvillig men redan full -och därför mer medvillig- Dejver. Den kvällen innehöll bland annat att jag och Johannes hade två ordentliga brottningsmatcher (jag hade synliga märken i 2 veckor efteråt.. haha!).. och Systrarna Pers, som däckade 30 min efter att de kom, fick tejp i ansiktet och tandkräm i öronen. Oups!

Åh, vad jag tycker om er!



Sedan var det fullt schema för min del...
Sleepover med Karin. Sushi och mys med Alex. Biljard med Johannes Karin David Stefan+2 till (Grattis johannes till den första ärliga vinsten över mig!). Shoppingrunda med tre generationer --> MariaMammaMormor. Valbo Köpis. Spelkväll med favvograbbarna (jag vann! Bevis--> ). Halloweenfest/Inflyttningsfest hos Nisse & Stefan (aka Systrarna Pers). Laga teriyaki. Och lite annat..
Karin och Maria
(och Karins David)



Lillsyster!! Jag saknade dig nåt grymt!!


men förutom det..
Mitt höstlov var kanon!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0