Självinsikt (lite iaf)...

Jag tror jag kan vara lite överdramatisk ibland :S
Jag tror jag har en tendens att förstora upp saker.. saker som egentligen inte är så farliga, samtidigt som jag har noll tålamod...!! -Det ska gå att fixa direkt!

Detta funkar ju dock inte jämt.... Allt kan inte fixas direkt! Vissa saker kräver endast en sak: tid. (-inte helt enkelt att kombinera med otålighet ;P).
Då kan såna här egenskaper leda till att allt blir 100 gånger värre istället, helt i onödan. Och ju mer man gör, ju mer fel blir det.
Hade man låtit det vara ett tag istället, då hade det kanske löst sig av sig själv... eller i alla fall på ett mycket snabbare och enklare sätt.

Jag tror att jag tycker att det booorde gå att fixa... på nåt sätt. Om man bara gör rätt, då så...
"Men om jag säger/gör såhär istället, då kanske det blir bra nu...!!".
Eller..
"Okej, ska låta bli nu..!" Det går 10 min. "Nu har jag gjort det i en timme.. nu hör jag av mig...."
- - - Hm.. inte riktigt så det funkar!

I efterhand hade det kanske visat sig, att det hade varit bäst att bara tagit det lugnt och låtit tiden ta hand om det..!


När det är jag själv som vill vara ifred, då är det helt logiskt för mig att vissa saker tar tid.. det kan krävas dagar, veckor. Det är olika. MEEN jag tror jag Kan ha en smula svårt att fatta att andra människor också kan vara så.

Folk ska ha tålamod med mig.. men själv har jag tålamod som en 5-åring! :S

Men man lär så länge man lever..
Och jag försöker verkligen lära mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0