Charlotte Kalla

Till er som inte såg Tour de Ski... ni missade nåt! Vilken tjej!!
Igår åkte de klassiskt. Kalla ramlade i diket mitt under loppet!!! Istället för att ge upp eller bli det minsta knäckt av det, vrålade hon bara "Faa-aan!" och skidade på som en ren galning. En medtävlande hade till och med försökt lugna henne..!
Hon slutade som 2:a.

Vad sägs om det...

Det sista åket av Tour de Ski (som var idag), bestod av att dom skulle ta sig uppför en slalombacke!! Igår frågade dom Kalla om hon skulle gå och titta på banan, men hon hade sagt typ "nä, varför ska jag det.. det får jag se när jag kommer dit".
Kalla fick starta 39,7 sekunder efter Virpi Kuitunen. I de lättare delarna ökade faktiskt avståndet lite ytterligare, men i den brantaste delen kom hon ikapp och lade sig i rygg på finskan. När det inte var långt kvar till målet gick hon iskallt om finskan, som då var helt färdig, och spurtade iväg. Hon vann så otroligt överlägset! Vilken jävla styrka!
  Pinsamt för världseliten att en 20-årig tjej från norrland kommer och bara leker med dom på det här sättet.


Det är den 6:e Januari och bragdguldet är redan avgjort.. ingen kan ju slå det här!


(Jag är inte så sportintresserad i vanliga fall.. men det här är fascinerande!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0