Helg i sthlm med mamma

Varje December åker jag och mamma en helg till sthlm då vi bor hos min farbror och hans familj. En dag shoppar vi och en dag umgås vi med kusinerna :) Eftersom jag är i Värmland detta läsår och det tar sin tid att åka hit och dit, bestämde vi att vi skulle vara där en natt extra. Fredag till måndag 5-8/12.

Fredag lunch åkte jag från Ransäter. Vid 17-18 tiden var jag i sthlm, där mamma mötte mig vid tåget. Vi åkte direkt till kusinerna. Helt underbart att träffa dom igen!!! Åh, vad jag saknat dom! Smågrabbarna. Fast Nils var inte så liten längre... hjälp! Han som alltid varit så liten, har växt x antal decimeter sen förra året och är nu längre än mig! Det var knäppt, kan jag tala om!! Över lag tycker jag att det här året är nog det året som jag tycker att det hänt mest med de alla fyra. Alla är ett år äldre, och det märktes :) -bara positivt! :)
Busungar <3

       
Tor                     Oskar                  David                   Nils


Lördagen spenderades inne i stan. Vi kom iväg alldeles för sent, för vi satt och spelade spel med familjen hela morgonen, men vi hann med allt det vi tänkt -nästan; glögg och Marsipan i Gamla Stan, köpa NK-te och NK-julkulor, kolla NK's julskyltning, strosa omkring inne på Åhlens, glass på Montis..

Söndagen var vi hemma hos dom hela dagen, förutom under några timmar då vi åkte till Täby Centrum och gick på Twilight (framgick kanske av tidigare inlägg vad jag tyckte om den ;)).





You make me laugh!

Måndagen. Vaknade med feber! Fan. Avskyr det! Men hellre sista dagen, än att det kommit den första dagen. Jag hade bestämt träff på centralen vid 11 för att luncha med Jonathan. Han åkte dit från Gävle på morgonen för det. Kanonsnällt -men lite knäppt! :P Kalastrevligt.
Sen tågresa tillbaka hit. Då mådde jag inte bra. Fördjävligt, på ren svenska. Huden gjorde ont, jag kände mig stel, kroppen värkte, ont i halsen, ont i ansiktet, täppt, yrslig och huvudvärk. Jag har mått bättre, helt klart! Det blev en tidig kväll!

Men oj vilken utmärkt helg!!!


See you next year!

Kommentarer
Postat av: Nils Hammar

Kul blog, men när jag läste nyårsgrejen så förstod jag hur mycket jag inte visste om dig... LOL...

2009-01-12 @ 21:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0