Flyttat!

Läskigt.

Jag har flyttat. Första gången.

Visst, jag var i England.. men det var bara som en längre semester x2. Och hade jag endast med mig lite kläder hemifrån och bodde i någons annans hus. Allt annat fick jag. Inte samma sak.

Sedan är det jääättelångt hem! Det tar typ lika lång tid hem härifrån som hem från England. Knäppt!
Ransäter: Buss till Karlstad 1h - Tåg hem 6h - Buss 15 min. Väntetider eller promenadsträckor är ej inräknat.. så om du rör dig med ljusets hastighet blir det plus minus minst 7,5 h.
England: Tåg till Arlanda 2h - Vänta 1,5h - Flyg 2h - Tåg 1h. 6,5h.


I söndags åkte jag, mamma och pappa hit med en överproppfull bil (jag menar verkligen proppfull)!! Packa in i rummet. En tur in till Munkfors (1.1 mil). Fick bla glass att lägga i frysen :D gott!
Eftersom det tar sin lilla tid att åka hit, sov föräldrarna kvar här en natt och åkte sen vid 11.30 dagen efter. Vid det laget kände jag mig så nervös och osäker att jag bara ville åka med dom hem igen.
Nä, okej, egentligen inte.. men jag var Livrädd! Folk skrämmer mig!
Meen jag överlevde den dagen och dagarna efter också...

Satt och pratade länge med en nyfunnen kompis igår kväll, och vi kom in på våra kompisar hemma. Då kände jag starkt hur mycket jag saknar alla hemma!! Det är en trygghet som inte finns här -än. Här är man bara litegrann kompis med jättemånga. Ingen man känner sådär utan och innan. Det är inte möjligt att känna nån utan och innan efter 4 dagar, I know.. men jag önskar att det var det, för jag saknar det!


Åh, jag Saknar er så mycket! =( =( =(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0