Ont i nacken! -och trött.

Ojojoj vad jag måste sova nu!!

Förstår inte vad som flugit i mig och mina sovtider;
Onsdag - 05 (tors morgon)
Torsdag - 05:15 (fre morgon)
Fredag - 06:00 (lör morgon)
Lördag - 06:40 (sön morgon)
Söndag - inte efter 23!! Annars slår jag mig själv.
Jag som annars nästan aldrig är uppe så hysteriskt sent. När jag varit på krogen brukar jag ligga i sängen vid 03. Gösses Maria, du måste sova!!


Igår var jag och Firren ute på min första ridtur på mycket länge! :D
Vi hade bara tillgång till Firrens pålle, så vi fick rida barbacka tillsammans på henne. Häst och ägare hade inte träffat varandra på länge, och det märktes, för det var ett jäkla bråkande..! Två envisa själar där ingen ville ge sig. Ojojoj.
(Nu är det dags för mig att bli lite mallig..). När hästägaren höll på att avlida av krossade kronjuvelerna mot manken, bytte vi plats. Jag hade inte ridit på rätt länge, kände inte denna pålle över huvudtaget, vi red barbacka, och jag hade en obalanserad och SKIT-lättskrämd tomte (han hoppade nästan värre än hästen) bakom mig... hjälp! Men hon blev då helt plötsligt mycket lugnare. Lyssnade kanonfint!
Till och med när det plötsligt flaxade upp en TJÄDER 20 meter framför oss :)
- - - MALLIIIG!!! :D :D :D - - -


När vi gått långt in i skogen kom vi till ett parti med stora vattenpölar och myycket lera. Windy som går i lerhage hemma i stallet, bestämde sig helt plötsligt för att vatten och lera var något som hon var rädd för. Vi hade bytt plats 10 min innan, så det var Firren som hade kommandot.
Det blev ett fasligt hoppande, skuttande, rivstartande, tvärnitande....
Sen minns jag inte så väl.. har inga minnesbilder.. men bäst som hon tramsar på och jag bara försöker hålla mig kvar, medan Firren försöker hålla kolla på henne, hojtar han till nåt.
Innan jag hinner fatta ATT han sagt någonting, slås mitt huvud bakåt. Varför flyger mitt huvud bak såhär? tänker jag och känner att det gör ont. Jag inser då att han hojtat "Passa grenen!". Jag är då helt ut balans. En millisekund senare krumbuktar hästen sig så hon nästan åker omkull. Firren tappar balansen, och vi flyger av!! Bang. Jag försöker hålla upp huvudet, men det slår i backen. Ajaj. Min hand hamnar även under Firren.
Jag prisar min hjälm! Både pga grenen och att vi föll av. Firren å andra sidan har aldrig ridit med hjäm (inte nu heller!) -IDIOT!
Jag kravlar mig upp, men Firren ligger kvar :S Han har gjort illa benet. Det tar en stund att komma upp, och han haltar kraftigt, men som tur var inget allvarligt.

Sen sticker hästen..
Hej då!

Firren kokar nästan, men jag kan inte annat än att skratta åt alltihopa.
Efter 15 min promenad tillbaka mot stallet möter vi en bil. En kvinna som såg oss rida in i skogen, såg hästen komma tillbaka utan oss.. hon satte sig direkt i bilen och åkte in i skogen för att leta efter oss... så att vi inte låg skadade någonstans.
Så gulligt av henne!

Hästen tog sig tillbaka till stallet.. duktig flicka. Vette katten dock i vilken hastighet det gått med, för hon hade tappat en sko och blödde lite framtill på vänster framben. Annars oskadd.
Intressant eftermiddag.

Idag är jag skapligt mörbultat överallt, och nacken gör obehagligt ont.. men tror inte att det är nåt allvarligt.


På eftermiddag/kväll idag var jag och hälsade på Petra =) Som vanligt blev jag bjuden på fika, vi pratade en massa och jag och Loviza byggde med lego! Alltid lika trevligt att vara där =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0