20 år, inflyttningsfest och en söndag!

Födelsedag
Nope.. ingen skillnad. Förutom att jag åkte ensam till Systemet i fredags -bara för att jag kunde- men det var ingen höjdare. Det var ensamt, dyrt (ofta brukar mamma inte kräva några pengar när hon köper åt mig), och tanten i kassan sa inte grattis :/ men jag fick med mig en god passoã och två smirnoff ice. (Jaaa, jag dricker varken öl eller vin!).

Dagen började med att min söta familj grattade mig på morgonen med laxmacka, tårta och en massa pakeeet (bla en skrivare, kläder o filmer) :D hur gammal jag än blir kommer födelsedag och julafton alltid att vara speciella! Vi är såna i den här familjen -tycker om trevliga traditioner.
Sedan var det upp och hoppa till skolan... matteföreläsning och skrivande av kemi-labrapport (som jag för övrigt inte fattar ETT SKIT av (och det faktum att jag inte fattar gör mig tvärsur -stackars sandra)). Sen hem, jättesnabbis till systemet, joxa hemma.

Lite efter sex började folk droppa in.. och först var faktiskt (håll i dig nu!) Erik med Fredde och Wizze =P
Tårtan........... åh, mums mums mums! Worth every penny! Den där Danne kan sina saker! Nicole ville inte ha marsipan eller grädde... Karin tjoade att det är ju det godaste... så jag skar en jättestor bit, delade den på mitten... grädde o marsipan till Karin, resten till Nicole. Teamwork!

Jag fick en massa fina presenter =D jag är Så bortskämd! En jättevacker ljuslykta från Wizze o Fredde, röda ludna handbojor (Nicole o Alex... who else?), jättefint kortkollage med Alex o mig, en blyertsskiss av mig (konstnär: David), en polkagris, höganästallrik från Göran o Inger, presentkort på middag och bio från Karin, Dvd-filmerna "Romeo & Julia" och "Elizabethtown" från Ulli, fancy fransk tvål o massageolja från Lollo, presentkort på rygg- nacke- ansikte och huvudmassage från Linda, och ett jättejättevackert armband från Erik!!!!!
Det är kul att vara bortskämd ibland!

image1


De som känner oss vet att kvinnofolket i den här familjen är fotofreak.. Speciellt den äldre kvinnopersonen älskar gruppbilder! Därför finns det tre mer eller mindre vackra gruppbilder som följdes av att taklampan tappade sitt provisoriska upphängningsfäste och föll en bit ner :P haha. (den satt på en upphängning som gör att den kommer upp en bit från bordet, och den mixtrade min morbror med när vi skulle fota..men tydligen inte satt fast tillräckligt bra). Tjohej!

image2
Summa sumarum: En bra och god födelsedag! (kolla på Fredde o Anders... jättelika!!)


Inflyttningsfest
Alex flyttade för några veckor sedan in i sin alldeles egna lägenhet i stan. Erik och jag var där o hjälpte henne flytta in; bygga ihop möbler, klä soffa och diska allt i servis och köksväg.. och i helgen var det inflyttningsfest! Det var rätt fullt i hennes lilla etta, men finns det hjärterum finns det sjärterum!! :D o kul var det! Osså fick jag en chokladask i försenad födelsedagspresent av Kirsi :D mmm gott gott!!!!

Krogen senare på kvällen var sådär, men det gör mig absolut inte någonting! Alex hade dock.. hehe roligare. och Linda råkade jag presentera för en kompis till Erik som jag brukar träffa på när jag är på krogen ;) en timme senare försvann dom därifrån -tillsammans! Hem o dricka te =P När vi skulle gå därifrån kunde vi inte hitta Nicole o Rebecca. Nicole ringde upp.. dom tomtarna hade redan dragit! dumma små ungar. Hem fick jag skjuts av Wizze :D kanonschysst! Då kunde mammsen få sova vidare hemma (hon hade krävt/erbjudit sig att få hämta mig (gulliga hon!)). Skulle jag ge tillbaka för alla gånger Wizze kört mig någonstans under de senaste tre åren, skulle jag inte göra annat än att köra runt i en veckas tid! hoppas han vet att han kan ringa mig om han behöver ha skjuts nånstans -så fort jag skaffar en bil, vill säga!

Så att vi inte glömmer det.... Alex var den som spillde på sitt nya soffbord! Woho! :P


Söndag
Morgon, som alla andra dagar. Grisade i sängen till 11. Tänkte att jag skulle plugga lite, men Marias diciplin är = noll för tillfället! Ursh ursh. Gjorde helstädning av Diesel och hans lilla boplats! Han är då det absolut sötaste jag vet!!!!!! Tänk om han skulle få ungar med en lika söt hona... ojojojoj.
Erik ringde och undrade om jag ville hänga med han, Henka, Wizze o Nicole och käka. Jag skulle ändå inte få någonting gjort hemma, så jag hängde på. Det var inte alls lika underligt att se Nicole med ;D! Går rel snabbt att vänja sig :) Hillerian. Nicole o jag delade på en pizza -alldeles lagom stor för oss och svingod (fläskfilé och ananas)! Efter en stund kom Danne, Petra och Loviza också :D the more the merrier! Loviza bjöd mig på en av sina gurkor :D
Henka och jag hade pratat om bion på kvällen... det var bara ett problem --> VAD skulle vi se? Jag hade tidigare kollat på filmprogrammet och strykt de filmer vi redan sett. Kvar blev en barnfilm om en båt vid namn Elias och en ny Adam Sandler-film "I now pronounce you Chuck and Larry". Det blev den sistnämnda.
Danne o Petra åkte hem, medan vi andra åkte till Interpool och spelade lite biljard. Jag är kass, men det är jättekul ändå! Och jag vann faktiskt 2 av 2 ggr mot Henka -woohooo-.... (han satte 8:an i fel hål, men det ska man inte säga :P).
Bion var bra. Inte den bästa jag sett, men rolig!



Dom tyckte du verkade lite hängig. Det är tråkigt, och jag menar det.. ingen är mer ledsen för det än jag :( Men det är ändå som det är! Det beror tyvärr på dig och det är nog bara du som kan rätta till det. Jag vet inte vad du kan göra åt saken, har inga råd att ge dig, inte den här gången. Det här måste du försöka läsa på egen hand.
Det mesta går bara man vill tillräckligt mycket, anstränger sig och inte ger upp!

Kanske det funkar, kanske inte!
Men provar man inte, händer inte någonting alls!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0