Dansuppvisning, Lam's Terrass, godkända tentor och barnvakt.

Jag var med på dansuppvisningen i lördags!! :D
Det var jättekul. Det är så härligt att dansa igen! Saknat det.
En repetition 10:30 och sedan var det bara att sitta och vänta och vänta tills ungefär 15:30 då det var min grupps tur. Jag var lite ofokuserad, hade lite dålig balans och tog vissa danssteg på ett sätt jag aldrig brukar göra. Jag fattade inte varför, tills jag insåg att jag bara hade ätit en macka under dagen :S -dumt dumt, Maria!
Jag ramlade inte, eller gjorde nåt stort fel... Fick faktiskt väldigt fint beröm av Erik och Karin som var där och kikade på mig.. och även från ett HÖGST oväntat håll också. Man tackar så jättemycket för det! :D meeen nästa gång vill jag vara bättre...! Jag ska försöka att inte missa tre träningar, och komma ihåg att äta samma dag som uppvisningen :P plus att jag hoppas att jag kommer lära mig lite mer under nästa termin, och då förhoppningsvis vara åtminstone liite duktigare.
Knät uppförde sig skitbra :D det var lite osäkert på onsdagen om jag ville vara med, för jag kunde inte sparka eller göra jivestegen ordentligt.... men jag hade tur :) jag tror inte att nån kunde se på något steg att jag haltat omkring lite drygt en vecka tidigare. Som det är nu kan jag inte sitta på huk, belasta det när det är för böjt eller resa mig på ett snyggt sätt, men annars är det perfekt. Så skönt!
Jag skulle vilja börja dansa fler dagar i veckan nästa termin, frågan är bara vad? :)

Efter dansuppvisningen var jag......... en smula hungrig! Helt matt o koko i kroppen. Åkte hem till mig och la mig på köksgolvet.. orkade inte ens gå till nåt bekvämare ställe. Erik kom och lade sig bredvid mig och sedan låg vi kvar där tills Wizze ringde och sa att han och Nicole stod utanför. Vi åkte till Lam's Terrass och käkade... SKITGOTT!! Jag var lite trött efteråt, men det blev ett besök hos Alex och därefter en timmes bowling innan det bar av hemåt.
En bra dag.

Jag FATTAR inte varför jag är så förbannat trött jämt :S drygt är vad det är. Sen i lördags har jag dessutom haft seriösa problem att somna på kvällarna. Jag har försökt allt.. men det tar mellan 1 och 2 timmar innan jag somnar.. sen är jag såklart ännu tröttare dagen efter. BLÄ!

Jag blev godkänd på Kemitentan!!!! :D
Jag blev förvarnad för just kemitentorna.. att läraren är svinhård med rättningen. Har du gjort ett litet fel, som att glömma sätta ut ett plus på en jon på nåt ställe, då får du inte ens ett halvt poäng. Rätt eller fel, det finns inget annat! Lite vääääl hårt tycker jag... men jag klarade mig genom rättningen. Jag lär haft tur.
Jag har faktiskt haft tur med alla tentor hittills! :) Matte C, Biologi A och Kemi A.. alla tre har gått bra! Dock är det lite orättvist.. för jag har kört det skamliga sättet att plugga kvällen innan. Gräsligt är vad det är. Lite orättvist mot de som pluggat röven av sig i ett par veckor innan och kanske rent av fått sämre än mig. Jag har haft flyt... Men jag MÅSTE skärpa mig, för det kommer inte hålla i längden!!!!!

Jag ska troligtvis börja vara barnvakt åt en tvåårig liten flicka vars mamma inte har någon släkt i stan. Hon hittade mig genom någon barnvaktssida som jag fyllde i när jag hade tråkigt för nåt år sen. Fyllde i den och glömde sedan helt bort den inom några dagar. Tror du jag blev liiite överraskad när hon ringde? Inte så lite oväntat ;) Ska träffa henne i veckan, se om hon gillar mig, och ifall hon gör det har hon redan undrat om jag har tid i helgen. Här går det undan! Men lite extra pengar är aldrig fel :)


Geeez! Sitter och kollar på Fråga Olle. Småkul program o kolla på för övrigt... sex är ett väldigt intressant samtalsämne...oändligt samtalsämne om inte annat.
Dom fick just en fråga från en tjej som tycker det är såååå pinsamt med muspruttar och undrar om det finns något sätt att "träna bort" det?!.............. Varför bry sig så mycket? Är det inte roligare att bara skita i det och fortsätta ha sex än att förstöra allt genom att ligga och skämmas över nåt så onödigt? Skulle det bli en riktig bambaprutt.. lite svårt att ignorera kanske.. men skratta lite åt det och fortsätt sen då. Som Sanna Bråding sa i programmet: "Det luktar inte.. det är väl inte värre än när magarna klämms ihop så det blir ett pruttljud?".   Nä!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0